Gå til innhold

6630 som modem..


Anbefalte innlegg

Bruker nå 6630 som modem, og det funker meget bra.

 

Det jeg lurer på nå er prisen jeg må betale.

 

Har det seg sånn at telenors makspris på 5 kroner for gprs også gjelder når jeg bruker mobilen som modem, og surfer på en laptop?

 

Eller har jeg misforstått...

 

Da kan jeg jo laste ned for harde livet hvis maksprisen er 5 kroner pr dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde det bare var kvis du brukte gprs, bruker du telefonen som modem tror jeg at du får vanlig mobiltakst.

 

Telenor har et eget mobilnummer som du kan ringe 915......., du finner det på telenor sine sider.

 

Sett opp at du skal surfe på gprs da betaler du kun etter up / download, bruksanvisning finner du på telenor

Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at kampanjen varer til februar. Men da jeg ringte kundeservice så sa de at det bare gjaldt når man brukte gprs på selve telefonen. Og de sa at det ikke var en makspris når man brukte telefonen som modem. Kan dette stemme? Synes jeg hørte om en her som brukte telefonen som modem, og bare betalte maks fem kroner per dag!

Lenke til kommentar

går ikke datatrafikken over gprs, og ikke gsm da?

 

Så man kan benytte telefonen som modem, og bare betale 5 kroner pr dag.

 

Ifølge telenor kundeservice, så er det noen som sier at det ikke går, og andre som mener at det går. Så ikke lett å få noe svar på dette.....

 

Noen som har konkret erfaring med dette? Og kan se at telenor bare trekker 5 kroner for dette?

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom mms/wap/data er hvilket apn som benyttes. Dette gir også ulik IP adresse på telefonen for de ulike oppkoblinger. Operatørene har ikke noe problem med å skille mellom om telefonen benyttes til wap, mms eller som "modem" til PC. Men tror det spesifikke tilbudet til Telenor gjelder all trafikk som går via gprs (gjelder uansett om telefonen er på GSM nett eller UMTS nett).

Endret av randersen
Lenke til kommentar

Ja, dette var jo meget gode nyheter fra Lars. Hvis dette stemmer er det jo genialt. Det som er så vanskelig er jo at man ikke får noe klart svar fra telenor kundeservice. Noen sier at det ikke gjelder modem, og andre sier at det gjelder modem.

 

Men hvis Lars har hørt dette på telenor, så skal det jo stemme det!

 

Meget bra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...