Boralis Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Heisann, dette hører kanskje ikke hjemme her men, jeg har samme hovedkort som dere brukte i testen (ePox 9nda3+) og jeg klar ikke å klokke til 205 med FSB en engang, jeg har prøvd å stille ned Hyper transport, men ingenting funker!Jeg har RAM som kjører på CAS: 2.3.2.5 så jeg tror ikke det er ram`en som sier stopp, maskinen nekter å boote ved 205 på FSB, hva er det jeg gjør galt??? Det er ikke sikkert du gjør noe galt, det kan rett og slett være at du har fått en cpu som ikke lar seg klokke. Har en kompis som har kjøpt en 3000 og et MSI hk får heller ikke klokket den noe av betydning, så det kan se ut som her er en del variasjon fra cpu til cpu. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Heisann, dette hører kanskje ikke hjemme her men, jeg har samme hovedkort som dere brukte i testen (ePox 9nda3+) og jeg klar ikke å klokke til 205 med FSB en engang, jeg har prøvd å stille ned Hyper transport, men ingenting funker!Jeg har RAM som kjører på CAS: 2.3.2.5 så jeg tror ikke det er ram`en som sier stopp, maskinen nekter å boote ved 205 på FSB, hva er det jeg gjør galt??? Hadde lignende problem med en gamel BIOS, oppdater den og sjekke om det hjelper. Husk også å skru av Cool'n quiet. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Fått CPUene nå, var ikke mye å skryte av noen av dem. Begge var fra uk 47. Har ikke fått testet dem grundig enda, men den ene er stabil på 2500MHz og 1,6V med Boxed FX-55-kjøler, kom inn i Windows på 2,6-2,65, men var overhodet ikke stabilt der. Den andre driver jeg å tester i Prommen, kan garantere at den aldri vil kjøre stabilt på noe i nærheten av 3GHz i den. Får kjøpe meg et billig hovedkort til så har jeg en god surfemaskin. Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Hmm, utrolig merklig... CPU poster på 9*355MHz, men nekter å starte Windows. Hvis den faktisk kjører på 9*355, betyr det en hastighet på 3,2GHz. Dette må "forske" litt mer på. Memtest viser også 3,2GHz... Skjønner ikke dette her, må være noe i CPUen som absolutt ikke liker 3,2GHz Endret 19. januar 2005 av Kamerat Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Måvære noe i CPUen som absolutt ikke liker 3,2GHz Merkelig :!: . Neida, du får forske videre. Hadde vært rått om du fikk litt stabilitet der da. Hvor høyt får du den stabil i Prommy'en egentlig? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Går ut i fra at du har prøvd å kjøre singelchannel? Mulig bare minnekontrolleren som holder igjen... Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Virker som maskinen har veldig problemer med å kjøre høy minnefrekvens ved høy HTT, må bruke "100MHz"-instillingen i BIOS for å få opp HTT noe særlig over 300MHz HTT. Gjennomførte SuperPI på 8x365MHz (2920MHz, 62% oc) og minnet på 182,5MHz ("100MHz"-instillingen i BIOS), fikk da 30s. Fikk den forresten til å poste på 9x366MHz (3,3GHz, 83% oc). Skal kanskje teste litt i SC og se om jeg kan klare noe høyere. Hadde det samme problemet med FX-55en min, men der gjorde det ikke stort siden denne allerede har veldig høy MP. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Virker som maskinen har veldig problemer med å kjøre høy minnefrekvens ved høy HTT, må bruke "100MHz"-instillingen i BIOS for å få opp HTT noe særlig over 300MHz HTT. Har opplevd akkurat det samme med mitt A8N-SLI (ikke deluxe). Jeg kjørte opp på 233 (2097MHz) med (DDR400 (som tilsier 1:1)), og det gikk glimrende. 233 er maks minnet mitt klarer. Så kjørte jeg opp på 285 (2565MHz), med minnet på 233 (DDR333 (som betyr CPU/11)) og maskinen nektet å starte. Så holdt jeg den på 285 (2565MHz), men satte minnet på 182 (DDR266 (CPU/14)) og det funket glimrende. Prøvde også å sette ned HT-multiplier til 3x og 4x, men det hadde ingen effekt. Endret 20. januar 2005 av mad_arab Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Virklig synd det der, hadde blitt god ytelse med litt fart på minnet. La inn Windows XP og dro en Super PI på 29s i sta (spenninga på CPU stemmer ikke helt på avlesninga der, lå på 1,76V til 1,79V). Kunne kjøre høy HTT og høy minnehastighet på første Athlon 64 maskina min, men det hovedkortet funka også med 1x LDT. På Neo2-kortet blir 2,5x LDT 3x mens 1x og 2x blir 4x. Endret 20. januar 2005 av Kamerat Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Testa litt Prime95 i sta på 3GHz, gikk i nesten 5 timer uten å feile før jeg manuelt stoppet den, et lite screenshot av det.. Mistenker at det er hovedkortet som ikke lar meg kjøre høyere minnehastighet, har funnet noen andre som har hatt samme problemet. Skulle gjerne likt å se om det bedra seg om jeg kunne kjørt LDT lavere enn 3x, men instillingene for dette på Neo2-kortet virker ikke som de skal. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Pent! Håper min også topper rundt der etter litt tweaking og nytt minne Lenke til kommentar
W Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Flott test, men lurer på en ting: Når du testet å overklokke med standar vifta, så står det idle og load tempratur der, men på hvilken hastighet fik du disse tempraturene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå