Gå til innhold

Welcome to The Scene. Verdens beste serie?

Anbefalte innlegg

Okay - for de som ikke fatter hva jeg snakker om:

www.welcometothescene.com

Serien er laget av Jun Group og tar for seg det ulovlige undergrunnsmiljøet på internett - fildeling. Mer spesifikt, den tar for seg de folkene som skaffer filmene fra oscar-juryen, dvd-trykkeier m.m., ripper de fra platene, encoder de, lager de merkelige .nfo-filene du aldri har skjønt vitsen med og publiserer de på internett gratis for deg å røske ned.

Serien er fullstendig fiksjonell, men herregud så spennende, innovativ , nyskapende og orginal. Hele serien er basert på at du ser skjermbildet til en fyr kalt Drosan og øverst i venstre hjørne et webcam av fyren. All "actionen" foregår på IRC og via AIM Messenger (Eller hva den nå heter).

Serien er fullstendig gratis og kan lastes ned fritt gjennom fildelingsprogrammer. Nyeste episode (iallefall) ligger også tilgjengelig på høy-hastighets web-mirrors linket til fra siden. Hittil er tre episoder sluppet og neste kommer ut "Early February". Jeg har iallefall problemer med å vente!

Så, jeg håper virkelig jeg ikke er den eneste som bare elsket denne serien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er nok ikke den eneste Blib (c;

Det morsomme med denne serien, er at den er spredd, ikke bare fra hjemmesiden dems, men også via de store ftp-kanalene og andre steder slik seg hør og bør. Og på toppen av det hele, den er jo lovlig (c;

Synes den tar for seg hvordan ting er på en utmekret måte. Stakkars Drosan som lever ett dobbeltliv f.eks. Hvem har vel ikke måttet velge mellom dama og den siste godbiten fra ... u know (c;

Gleder meg også sinnsykt til neste episode :)

Lenke til kommentar

Verdens beste serie var kanskje litt overdrevet, men det var utrolig kult. Veldig fascinerende at de klarer å få skjermen til en fyr til å bli interessant, men jammen klarer de det.. Spennende serie, jeg skal følge med videre ihvertfall.

edit: Episode 3 var kjempebra, slutten var kjempebra.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Episode 3 var kjempebra, slutten var kjempebra.

Blir det kanskje webcam fra "møtet" med jenta i neste episode? :hmm: Anyway, noen som vet hva den intro-sangen heter? Og hvorfor forandrer de hele tiden på prosjektet (gikk fra Alexander -> Incredibles -> Exorcist)?

Lenke til kommentar
Er jeg alene om å sovne foran dette?

Sannsynligvis ikke. Finnes folk med alle typer preferanser og hva de liker å se :)

Og jeg står forresten fremdeles på at dette er den beste serien jeg har sett. Joa, et par sesonger av Futurame er ufattelig morsomt, men denne serien treffer meg virkelig på et "weak spot" og får meg hektet på et helt annet nivå :)

Og gruppa bytter jo prosjekter for hver episode ettersom de alltid må gi ut nyeste og beste. Etter en episode har de enten fått ut en ny film, eller litt slått på den. Da hiver de seg over neste. Eller var det ikke dette som var merkelig? :S

Navnet på introsangen, ja faktisk SELVE introsangen, finner du på hjemmesidene til serien, klar for nedlastning :)

I tillegg vil jeg oppfordre alle som har tips til forberedninger osv om å maile de med dette. Gjerne også skryt osv. Jeg sendte en mail med noen tips i går og har nå en liten samtale gående. Han svarer på mails innen en halv dag og de tar gjerne imot tips og slikt.

Lenke til kommentar

Quote:

The.Scene.Episode.1.TV.XviD-SCENE was released December 2, 2004

This video was created by Sony (www.sony.com)

towards the end of the Video there is a name that appears

Rebecca Brandt

if you google Rebecca Brandt you get

http://www.sonyplaza.com/ny/reporters_5.html

apperently she is some sort of reporter for Sony

if you continue to look at the page you can see who else she works with

Seth Hochman http://www.sonyplaza.com/ny/reporters_4.html

Look at his picture. Its the guy from the video with a haircut. Same huge nose and loser look.

if you watch the video closely you can see that when Seth Hochman uses his browser to go to slashdot.org there is a in the list the comes up that stands out. www.sony.com

if you take a look at the bio on Seth Hochman you will see that is states: He is also an avid snowboarder during the winter months and enjoys listening to different types of music including hard rock, jazz, and reggae.

www.freebord.com is also advertised on the video

fant denne:

sonypropaganda0gc.jpg

Endret av EG-s
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har nettopp set de 3 første episodene.

Må si att jeg er imponert over måten de har klart å formidle en historie på. Eit konsept som egentlig er kjedelg, men når de drar inn alle problemene i livet hans og måten ting utvikler seg på lurer du bare på hva som skjer videre.

Bra manus osv på dette, hadde aldri trodd att jeg kunne sitte å se på desktopen til en annen person i en time og faktisk være spent hele veien.

Utrolig imponerende prosjekt de har her. Og så så low budget det er og! Billig spenning.

Mye positivt fra meg men det synnes eg de fortjener.

mvh raggi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...