fondus Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Hei jeg har hørt at man ikke får full speed på 56k modem, men at internetleverandørene setter ned farten for å selge modem, er dette sant? Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Det tapet du kanskje får på linja er vel i så fall overhead tap.. Tviler på at dette er merkbart på en 56k linje.. Men noen få prosent er det helt sikkert.. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Får du 56K forbindelse? Det har jeg aldri fått.. ligger på mellom 28.8K ok 46,xxK Lenke til kommentar
toreae Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Pleier å ende opp på 52000 (Tele2), starten kan være noe høyere. Har et SM56-PCI som viser hastigheten hele tiden. Et skikkelig Win9x-modem, som veksler mellom dårlig og totalt ubrukelig alt annet en win98. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 jeg har hørt at det er litt avhenging av hvor god telefonlinje mann har. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 http://www.56k.com skulle vel være et sted å begynne. Man får "aldri" 56k i oppkobling. En dell-maskin jeg bruker om sommeren på hytta hadde jeg WinME på, og fikk aldri bedre enn rundt 30k. Prøvde alt av drivere og innstillinger. Sendte mail til telenor og dell, og fikk svar fra Dell om at det kunne være mange ting utenom deres modem, og Telenor mente linjene sine var topp. Etter å ha installert windows 2000 skulle jeg prøve med default-drivere, og fikk 52k på første forsøk. Pleier å ligge enten på 50,2 eller 52k. sier ikke noe om at det ikke skulle gå like bra i ME egentlig, men i mitt tilfelle var antakelig ikke driverne gode nok. (who knows) bertie Lenke til kommentar
sptz Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 det er veldig avhegi av modemet, på laptopen får jeg 38.6kbps eller 40kbps mens på den stasjonere får jeg 51kbps. men det hjelper og oppdatere driverne så jeg hadde gjort det vis jeg var deg. men dette ble litt off topic.. tiscali har ikke senka hastigheten sin. Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Du vil aldri oppnå topp hastighet med et analog modem,pga støy på linja.Og det "beste" av alt er at Telenor gir blanke f**n i om modemet virker eller ikke.De sier bare kjøp isdn eller adsl(analog linjer garanteres ikke for data trafikk) Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Sjekk hastigheten din her: http://www.itavisen.no/speedometeret.html Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Du kan regne med noe mellom 46 og 52k. Jeg har aldri opplevd bedre enn 52k. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå