Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får man full hastighet med 56kbit modem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.56k.com skulle vel være et sted å begynne.

Man får "aldri" 56k i oppkobling. En dell-maskin jeg bruker om sommeren på hytta hadde jeg WinME på, og fikk aldri bedre enn rundt 30k. Prøvde alt av drivere og innstillinger. Sendte mail til telenor og dell, og fikk svar fra Dell om at det kunne være mange ting utenom deres modem, og Telenor mente linjene sine var topp.

Etter å ha installert windows 2000 skulle jeg prøve med default-drivere, og fikk 52k på første forsøk. Pleier å ligge enten på 50,2 eller 52k.

sier ikke noe om at det ikke skulle gå like bra i ME egentlig, men i mitt tilfelle var antakelig ikke driverne gode nok. (who knows)

bertie

Lenke til kommentar

det er veldig avhegi av modemet, på laptopen får jeg 38.6kbps eller 40kbps mens på den stasjonere får jeg 51kbps. men det hjelper og oppdatere driverne så jeg hadde gjort det vis jeg var deg. men dette ble litt off topic.. tiscali har ikke senka hastigheten sin.

Lenke til kommentar

Du vil aldri oppnå topp hastighet med et analog modem,pga støy på linja.Og det "beste" av alt er at Telenor gir blanke f**n i om modemet virker eller ikke.De sier bare kjøp isdn eller adsl(analog linjer garanteres ikke for data trafikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...