Analyzer Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg bare lurer på om alle dataene mine blir ødelagt hvis f.eks. hovedkortet mitt blir ødelagt dersom jeg kjører 2 disker i RAID 0?? Det er vel hovedkortet som bestemmer at diskene skal kjøre RAID?? Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 skulle ikj tru det nei, for dataene blir jo ikkje lagra på hovudkortet, men på harddiskene, det må i så tilfelle være data som ligger i minnet mens hovudkortet ryk - som vil forsvinne! mvh meg Lenke til kommentar
Makky Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 men for å få tilake data som er på diskene tror jeg du må ha samme type raid-kontroll på det nye hovedkortet du eventuelt måtte kjøpe. (vis du ikke finner et likt som demo-vare hos noen av butikkene ) Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) hovedkort uten bevegelige deler er vel sånt som burde vare mer enn 2 år og får dermed 5 års reklamasjonsfrist... reklamer og få deg et nytt hk og behold dataene. Og nå er det kanskje mulig å skjønne fordelene med software raid? Endret 17. januar 2005 av blackbrrd Lenke til kommentar
pus736 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 ..men for å få tilake data som er på diskene tror jeg du må ha samme type raid-kontroll på det nye hovedkortet du eventuelt måtte kjøpe. (vis du ikke finner et likt som demo-vare hos noen av butikken) mulig det, men det er jo også mulig å få tak i dataene i ein anna maskin, hvis du veit åssen det skal gjøres. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg bare lurer på om alle dataene mine blir ødelagt hvis f.eks. hovedkortet mitt blir ødelagt dersom jeg kjører 2 disker i RAID 0?? Det er vel hovedkortet som bestemmer at diskene skal kjøre RAID?? Som det har blitt sagt så må du ha samme type RAID på det nye HK-et ditt som på det gamle for at datane ikke skal bli borte. Hovedkortet blir ikke ødlagt av og kjøre raid med noen slags disker. Men det er slik at du selv må sette sammen Disken i et raid oppsett via en kontroller på hk-et ditt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå