jendor Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Utrolig hva man finner ut bare man gidder å prøve... Etter å ha gått lei av å overføre filer via bluetooth fra laptopen min til 6600'en min, så kjøpte jeg en kortleser her om dagen, som kunne lese MMC-kort. Kjekt for dama sin del også, som bruker sin SX1 som MP3-spiller. Jeg visste at nc6000 hadde en SD-minnekortleser (den er bare merket med "SD") innebygget, men antok automatisk at den kun leste SD-minnekort, siden jeg hadde testet dette med Toshiba M30'en til dama, som bare leste SD-minnekort. Jeg har ikke noen SD-minnekort i det hele tatt, men etter å ha svidd av noen kroner på en minnekortleser, så tenkte jeg igjen på kortleseren på laptopen min.. og bare på moro stakk jeg MMC-minnekortet inn.. og jammen fungerte det ikke Mon tro hvorfor i alle dager jeg ikke hadde prøvd dette tidligere? hehe Minnekortlesere og minnekort er uansett sånt som er kjekt å ha. Endret 16. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det fungerte, mener du? For det gjør det, SD og MMC er fysisk like, med unntak av SD er bittelitt tjukkere. Så MMC-kort passer supert i SD-lesere, men vanligvis ikke omvendt. Jeg bruker MMC-kort i mobilen min, og der passer ikke SD-kort. Men som sagt, det funker bra mot hverandre egentlig, eneste store forskjellen på de er at SD har skrivebeskyttelse.. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Jepp, det fungerte... Det merkelige er jo, synes jeg da, at begge laptopene våre har minnekortleser for SD-minnekort - men bare HP'en min leser både SD og MMC - selv om begge er merket med bare "SD"... Endret 17. januar 2005 av jendor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå