Blåmandag Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei! Er ganske så grønn på data. Har fått et problem når jeg skal kjøre autofullfør på maskinen. Da låser bilde seg og en fil som heter lsass.exe(ikke isass) bruker 95% av CPU. Kan klikke vekk bildene på krysset , men da kommer det opp en feilmld. jeg kan sende til Microsoft om noe med "rundll32.exe. Hvordan klarer jeg å få tatt en autofullfør uten at dette skjer (igjen)? Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Høres ut som virus for meg. Lenke til kommentar
Blåmandag Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Høres ut som virus for meg. Har virussjekket online og med Etrust , men finner ingen virus. Problemet er der ikke etter at jeg har trykket vekk autofullfør. KUN når jeg skal kjøre autofullfør. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 lsass - lsass.exe - Process Information Process File: lsass or lsass.exe Process Name: Local Security Authority Service Description: lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. Note: lsass.exe also relates to the Windang.worm, irc.ratsou.b, Webus.B, MyDoom.L, Randex.AR, Nimos.worm which spread via floppy disk drives, mass-mailing and peer-to-peer sharing. Please review file path for clarification of this. Du skal altså ikke se helt bort ifra at det er virus inn i bildet. Sjekk hvor lsass.exe kjøres fra (som det står så pent på engelsk ovenfor). Har du passet på at maskina er oppdatert via windowsupdate.com? Er mye rusk som kommer inn om du befinner deg på internett uten tilstrekkelig beskyttelse. Selv om det ikke nødvendigvis retter opp problemet du har akkurat nå, så kan du i allefall forhindre at noe lignende skjer i framtida. Lenke til kommentar
Blåmandag Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 lsass - lsass.exe - Process Information Process File: lsass or lsass.exe Process Name: Local Security Authority Service Description: lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. Note: lsass.exe also relates to the Windang.worm, irc.ratsou.b, Webus.B, MyDoom.L, Randex.AR, Nimos.worm which spread via floppy disk drives, mass-mailing and peer-to-peer sharing. Please review file path for clarification of this. Du skal altså ikke se helt bort ifra at det er virus inn i bildet. Sjekk hvor lsass.exe kjøres fra (som det står så pent på engelsk ovenfor). Har du passet på at maskina er oppdatert via windowsupdate.com? Er mye rusk som kommer inn om du befinner deg på internett uten tilstrekkelig beskyttelse. Selv om det ikke nødvendigvis retter opp problemet du har akkurat nå, så kan du i allefall forhindre at noe lignende skjer i framtida. Ja , jeg er oppdatert via windowsupdate.com og bruker ez firewall. Har brukt windows gjennoppretting nå og problemet ser ut til å ha forsvunnet. Hvilke firewall anbefales å bruke? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvilken firewall anbefales å bruke? Jeg er kjempefornøyd med Sygate Personal Firewall. Den er gratis også. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Skriver under på det. Sygate PF er knallbra. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Du skriver at du har sjekket for virus online, men det er absolutt ikke nok. Du trenger et antivirusprogram med real-time-protection, f. eks. F-secure. Les guiden min! Endret 18. januar 2005 av @kd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå