Gå til innhold

Lsass? Hvorfor får jeg ikke tatt autofullfør?

Anbefalte innlegg

Hei! Er ganske så grønn på data. Har fått et problem når jeg skal kjøre autofullfør på maskinen. Da låser bilde seg og en fil som heter lsass.exe(ikke isass) bruker 95% av CPU. Kan klikke vekk bildene på krysset , men da kommer det opp en feilmld. jeg kan sende til Microsoft om noe med "rundll32.exe. Hvordan klarer jeg å få tatt en autofullfør uten at dette skjer (igjen)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lsass - lsass.exe - Process Information

Process File: lsass or lsass.exe

Process Name: Local Security Authority Service

Description:

lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. Note: lsass.exe also relates to the Windang.worm, irc.ratsou.b, Webus.B, MyDoom.L, Randex.AR, Nimos.worm which spread via floppy disk drives, mass-mailing and peer-to-peer sharing. Please review file path for clarification of this.

Du skal altså ikke se helt bort ifra at det er virus inn i bildet. Sjekk hvor lsass.exe kjøres fra (som det står så pent på engelsk ovenfor).

Har du passet på at maskina er oppdatert via windowsupdate.com? Er mye rusk som kommer inn om du befinner deg på internett uten tilstrekkelig beskyttelse. Selv om det ikke nødvendigvis retter opp problemet du har akkurat nå, så kan du i allefall forhindre at noe lignende skjer i framtida.

Lenke til kommentar
lsass - lsass.exe - Process Information

Process File: lsass or lsass.exe

Process Name: Local Security Authority Service

Description:

lsass.exe is a system process of the Microsoft Windows security mechanisms. It specifically deals with local security and login policies. Note: lsass.exe also relates to the Windang.worm, irc.ratsou.b, Webus.B, MyDoom.L, Randex.AR, Nimos.worm which spread via floppy disk drives, mass-mailing and peer-to-peer sharing. Please review file path for clarification of this.

Du skal altså ikke se helt bort ifra at det er virus inn i bildet. Sjekk hvor lsass.exe kjøres fra (som det står så pent på engelsk ovenfor).

Har du passet på at maskina er oppdatert via windowsupdate.com? Er mye rusk som kommer inn om du befinner deg på internett uten tilstrekkelig beskyttelse. Selv om det ikke nødvendigvis retter opp problemet du har akkurat nå, så kan du i allefall forhindre at noe lignende skjer i framtida.

Ja , jeg er oppdatert via windowsupdate.com og bruker ez firewall. Har brukt windows gjennoppretting nå og problemet ser ut til å ha forsvunnet. Hvilke firewall anbefales å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...