Gå til innhold

Oppsett plasma uten tuner

Anbefalte innlegg

Jeg har en nec plasmaskjerm uten tuner. Jeg vil koble denne opp mot tv signalet som jeg får fra den digitale kabeltuneren til Canal Digital. Plasma skjermen har dvi, s-video og vga inngang. Hvordan skal jeg gjøre dette på best mulig måte. Eventuelt kjøpe en ny tv-tuner i tillfelle hvilken. Skulle også ha koblet til dvd spiller og xbox.

P.S. Det er ikke scart inngang på skjermen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tveco har tunere som er HDTV klar og med Component video utgang.Plasmaen din har vel Component inngang?

ZINWELL ZDX-410HD for eksempel er på tilbud til 2990 kr.

Når det gjelder dvd-spiller bør du ha en med Dvi utgang for å få et skikkelig bilde.For eksempel en slik.

Xboxen kan du koble til med en slik.

Hvis du synes Monster Cable er for dyrt finnes det selvfølgelig billigere allternativer.For eksempel denne.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei!

Takker for svaret. Det er komponent inngang på skjermen. Jeg har veldig liten peiling på forskjellig type kabler o.l., men det fulgte med en dvi til hdmi kabel. Vil denne hjelpe meg noe? Komplett liste over innganger er som følger:

Video1, 2, 3 (BNC, RCA, S-Video)

DVD1/HD1

DVD2/HD2, RGB2 (5 innganger)

RGB1 (D-Sub)

DVD3/HD3, RGB3 (DVI)

External Control (D-Sub)

Link til skjermen: http://www.plasma.com/necplasma/42vr5.htm

Jeg har ikke tenkt til å spare penger når det gjelder kabler og gud veit hvor mye penger jeg har brukt på feil kabler allerede!!

Lenke til kommentar

Billigste løsning:

- Scart til VGA kabel

Ett alternativ kan f.eks. være å ta det via PC. På den måten vil du kunne få flere input muligheter (XBox ++) samt at du slipper DVD (kan selges!). Du kan kjøre signalene ra PC'en via DVI kontakten

DVI -> HDMI kabelen din vil kun være til hjelp dersom du har DVD spiller med HDMI uttak, og de er sjeldne..

Tom

Endret av tommer
Lenke til kommentar

Som du kan se her,så finnes det ikke så mange produkter ennå som støtter HDMI.Å koble slik som jeg skrev i forrige innlegg vil nok derfor være den beste hvis du skal ha best mulig bilde.Det kommer mye ann på hvor mye penger du har tenkt til å bruke.Løsningen jeg har satt opp er dyr,men best.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Kan vel være fordi tuner ikke har S-Video utgang? Det er jo ikke så veldig vanlig med S-Video på SCART, stort sett er det kun RGB og kompositt der.

Du har skrevet opp hvilke signal innganger du har på skjermen, men ikke hvilke utganger du har tilgjengelig på tuner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...