Papabear1000 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har en nec plasmaskjerm uten tuner. Jeg vil koble denne opp mot tv signalet som jeg får fra den digitale kabeltuneren til Canal Digital. Plasma skjermen har dvi, s-video og vga inngang. Hvordan skal jeg gjøre dette på best mulig måte. Eventuelt kjøpe en ny tv-tuner i tillfelle hvilken. Skulle også ha koblet til dvd spiller og xbox. P.S. Det er ikke scart inngang på skjermen! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Tveco har tunere som er HDTV klar og med Component video utgang.Plasmaen din har vel Component inngang? ZINWELL ZDX-410HD for eksempel er på tilbud til 2990 kr. Når det gjelder dvd-spiller bør du ha en med Dvi utgang for å få et skikkelig bilde.For eksempel en slik. Xboxen kan du koble til med en slik. Hvis du synes Monster Cable er for dyrt finnes det selvfølgelig billigere allternativer.For eksempel denne. Endret 17. januar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Papabear1000 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hei! Takker for svaret. Det er komponent inngang på skjermen. Jeg har veldig liten peiling på forskjellig type kabler o.l., men det fulgte med en dvi til hdmi kabel. Vil denne hjelpe meg noe? Komplett liste over innganger er som følger: Video1, 2, 3 (BNC, RCA, S-Video) DVD1/HD1 DVD2/HD2, RGB2 (5 innganger) RGB1 (D-Sub) DVD3/HD3, RGB3 (DVI) External Control (D-Sub) Link til skjermen: http://www.plasma.com/necplasma/42vr5.htm Jeg har ikke tenkt til å spare penger når det gjelder kabler og gud veit hvor mye penger jeg har brukt på feil kabler allerede!! Lenke til kommentar
tommer Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Billigste løsning: - Scart til VGA kabel Ett alternativ kan f.eks. være å ta det via PC. På den måten vil du kunne få flere input muligheter (XBox ++) samt at du slipper DVD (kan selges!). Du kan kjøre signalene ra PC'en via DVI kontakten DVI -> HDMI kabelen din vil kun være til hjelp dersom du har DVD spiller med HDMI uttak, og de er sjeldne.. Tom Endret 17. januar 2005 av tommer Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Som du kan se her,så finnes det ikke så mange produkter ennå som støtter HDMI.Å koble slik som jeg skrev i forrige innlegg vil nok derfor være den beste hvis du skal ha best mulig bilde.Det kommer mye ann på hvor mye penger du har tenkt til å bruke.Løsningen jeg har satt opp er dyr,men best. Endret 17. januar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 En mye billigere,men dårligere løsning vil være å bruke en slik mellom tuner og tv.Så kan du bruke Component mellom tv og dvd.På Xbox bruker du også S-video. Lenke til kommentar
Papabear1000 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Har faktisk kjøpt den kabelen fra monster, men av en eller annen grunn fungerte det ikke. Fikk ikke bilde. Noen som vet hvorfor? Og jeg regner med at det ikke finnes en kabel som går fra scart til DVI? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Kan vel være fordi tuner ikke har S-Video utgang? Det er jo ikke så veldig vanlig med S-Video på SCART, stort sett er det kun RGB og kompositt der. Du har skrevet opp hvilke signal innganger du har på skjermen, men ikke hvilke utganger du har tilgjengelig på tuner. Lenke til kommentar
Papabear1000 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Det er dessverre den elendige kabel-tuneren fra Canal Digital (Philips) med scart som eneste mulighet ut! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå