Gå til innhold

Koss vs. Sennheiser, bærbare hodetelefoner

Anbefalte innlegg

Er på leting etter nye hodetelefoner, bærbare. Vurderer Koss PortaPro og Sennheiser PX100. Det eneste jeg egentlig lurer på er hvilke av disse som gir best lyd? Noen som har noen meninger? Eller er det noen andre headsett jeg burde vurdere?

(ønsker ikke noen store klumpete headsett, det er for tungvint for meg)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes PX100 har et mer nøytralt lydbilde, mens PortaPro har for mye og ikke spesielt bra bass.

Koss trenger livstidsgarantien. Samtlige Koss produkter jeg har hatt, har gått i stykker i løpet av ett år eller mindre. Knukket, lyden faller ut osv.. Jeg synes Koss er veldig oppskrytt, spesielt lydmessig.

Lenke til kommentar
Du mener altså at jeg burde kjøpe Sennheiser PX100?

Den er jo billigere også :hmm:

Hvis det er et godt gjengitt lydbilde, og brukbar kvalitet du er på jakt etter. Så mener han sikkert at du bør kjøpe PX100.

Jeg ville hvertfall ikke stusset lenge på det.

Tror ikke noen av de som har PortaPro benytter seg av det justerbare "trykket mot ørene" headsettet har. Enkelt og greit fordi det ikke fungerer så alt for godt. :p

Lenke til kommentar

Hei

Det du må bestemme deg er hvilke type du vil ha, skal du ha in-ear eller eller vanlige hodetelefoner. Og hvis du vil ha hodetelefoner så kan du velge i mellom lukkede eller åpne. Min anbefaling er som følger:

- in-ear: Sharp HP-MD33S (billige og bra, men kan være vanskelig å få tak i)

- vanlig åpne: Sennheiser PX100 (billige og bra)

- vanlige lukkede: Sennheiser HD-25 SP (ok dempning)

Når det gjelder Beyerdynamic DT231 så synes jeg de er litt ubehagelige å bruke og de er også litt for tunge å bruke hvis du må bevege deg, de beveger seg på hodet og det skaper en del "støy". Men for all del - lyden er jo bra.

Regards

SilverWolf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...