Gå til innhold

Spm, angående laptop!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler uansett å ikke bruke 17k på en laptop. Som du selv sier så skjer det så mye hele tiden. Når du legger så mye penger i den så kjøper du det nyeste av det nye - og det er aldri lønnsomt.

 

Kjøp heller en til 12-13K og spar resten av pengene til du skal bytte ut igjen, evt kjøp øl eller noe annet.

 

Jeg kjøpte min laptop (p4 2.8ghz, 512ram, 60 gb hd) når den var ett år gammel. Da gav jeg 9000 for den, og den var veldig pent brukt. Han som hadde hatt den før meg gav 21000 når han kjøpte den... Han tapte mao 12000 på ett år. Jeg skal selge min nå snart og regner med å få ca 6000 for den. Altså et verditap på 3000 på 9 måneder, og det er mer akseptabelt!

Lenke til kommentar

som mange nevner, dumt å bruke veldig mye penger på en laptop. 17k er vel i grenseland hvis du skal ha en ultraportabel, og altfor mye hvis du skal ha en "vanlig" laptop. Når du skal selge en laptop så får du sjeldent mer enn det tilsvarende billigste modell er verdt... noe som vil si at det er ekstremt vanskelig å selge en laptop idag for mer enn 8-9k uansett hvor bra den er. Untaket kan kanskje være T-serien til IBM (som idag koster fort 30-40k) .. har kan man muligens klare å få borti en 15k på en god dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...