Ma Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvordan kan jeg se om skjermen har døde pixler? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Er eit par metoder for det. Ut frå at døde pixler eller subpixler har visse farger så stiller ein bakgrunnen til farger der pixlerfargene vil skille seg ut. Kvitt /svart = døde pixler Raud/blå/grønn = døde subpixler men det er ikkje noko særleg vits i å leite etter dei for då irritere ein seg berre over dei. mvh JanEirik Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Om du har en død piksel vil jeg tro at du hadde lagt merke til den allerede. Lett å se når det er en relativt stor f.eks grønn prikk på skjermen din Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hehe, ikke noe særlig å begynne å leite etter de om du ikke ser noen nei. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hvis man nettopp har fått ny skjerm og evt. kan benytte seg av angrefrist, JO det er forbanna vits! forøvrig så funker de tipsa til Jankee... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hvem har sagt at det ikke er noen vits? Om du ikke ser døde pixler under normalt bruk blir det jo bare stri av å drive å leite opp døde subpixler ved kanten kun fordi du har lyst på en perfekt skjerm, men det er bare min mening... du trenger ikke å ta slik på vei. Lenke til kommentar
Ma Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Takk for svarene! Hadde kanskje sett at det var noe feil hvis feilen var tydelig, og kommer kanskje ikke til å lete så nøye heller. Det er bare så mye snakk om døde pixler og at det er stor sannsynlighet at skjermer har noen. Syntes derfor det var rart at min skjerm var bra.. Pluss at det er greit å vite hvordan sjekke ny vare for feil! Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 det jeg gjorde var bare å åpne paint og fylle skjermen med sort farge. Oppdaga da en død sup-pixel i kanten. Den er så liten at den nesten ikke syntes men den er altså grønn på sort underlag. Ikke noe jeg irriterer meg over så mye at jeg sender den inn igjen men en grei måte å finne døde pixler på Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Blei litt feil forumlering i forrige innlegg, det eg meinte var at viss ein ikkje oppdager døde pixler ganske snart etter oppstart av skjermen er det ikkje vits i å leite etter , viss det er døde pixler/subpixler så ligg dei ikkje direkte i "glaninga" men ute langs kantene. Og finn ein ein liten raud rakkar der etter intens leiting så kan du banne på at du vil alltid sjå den, men hadde ein ikkje leita så ville ein aldri ha funne den eller brydd seg med den. Ein annan ting er viss du har funne eit par så er det å bruke alle muligheiter for å finne fleire slik at ein kan eventuelt ta det på reklamasjon istadenfor angreretten. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå