Gå til innhold

Exilim z-40 og ixus v3

Anbefalte innlegg

Har et ixus V3 tenkte å selge den litt billig til dama så hun får sitt eget kamera så tenkte å kjøpe et z-40 av en kamerat. men lønner det seg for meg? eller er z-40 bedre en ixus v3..

ja vet at z-40 er 4mpix og ixus v3 er 3.2.. men pixel sier ikke noe om kvaliteten..

så hvem er best? vist noen finner noen ixus v3 bilder vs z-40 bilder i test eller noe så hadde det vært fint

Eller ville dere kansje anbefale noe annet? muligens et ixus 40 kamera?

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville under alle omstændigheder holde mig langt væk fra Casio Z-40, da mange her på forummet har oplevet at det tager meget dårlige billeder. Så bør du hellere beholde dit Canon V3. Hvis du skal have et bedre kamera end det du har, så skal der lægges en del penge på bordet, evt. ixus 430/500 el. Panasonic FX2 for bedst billedkvalitet eller Sony P100/150 for det bedste allround-kamera, der ikke falder igennem på nogle punkter.

Lenke til kommentar
Det du tjener på et Exilim z-40 fremfor Ixus V3 med tanke på hastighet og batterikapasitet, taper du igjen i bildekvalitet.

jeg er dypt uenig i hva som påstås her, z40 er helt klart det beste av disse kameraene.

tror ikke du har like høy standard hva angår bildekvalitet slik som afseth har- spør kompisen om du kan prøve det litt først da.. så kan du selv bedømme kvaliteten.

Lenke til kommentar

Det som jeg henviser til er erfaringer fra fokk her på siden - det må vel siges at være menigmand og ikke folk med ekstremt høje krav til billedkvalitet... :hmm:

At tro at et nyere kamera (Casio Z40) tager bedre billeder end et ældre (Canon V3) ene og alene fordi det er nyere, er vist at være lidt gadget-fikseret...? (Siger ikke hermed at du nødvendigvis er det, coban). Er ellers enig i Afseths kommentar omkring billedkvalitet og hastighed.

Lenke til kommentar
Det du tjener på et Exilim z-40 fremfor Ixus V3 med tanke på hastighet og batterikapasitet, taper du igjen i bildekvalitet.

jeg er dypt uenig i hva som påstås her, z40 er helt klart det beste av disse kameraene.

tror ikke du har like høy standard hva angår bildekvalitet slik som afseth har- spør kompisen om du kan prøve det litt først da.. så kan du selv bedømme kvaliteten.

har det bildekvaliteten på mitt kamera er nesten bedre en z-40 ihvertfal på de bildene eg har tatt med det kameraet

Lenke til kommentar

Jeg har et Ixus V3 selv, og har hatt det noen år nå. Kameraet lager skarpe fine bilder med lite støy... det er nesten på høyde med de nyere Ixus modellene 400, 430 og 500 som fortsatt er regnet som best i sin klasse. Testbilder fra Z-40 viser klart mer støy enn det mitt kamera lager. Ja, Z-40 er nyere, men som Carlos sier, så har dette ingenting å si for om et kamera er bra eller ikke.

Men for all del, du kan jo låne kameraet til kompisen din, ta bilder i like omgivelser og se hvilket kamera du synes lager best bilder. Bare husk å ha like instillinger på begge kameraene (maks kvalitet og oppløsning, og andre ting som hvitbalanse og sånt).

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg har et Ixus V3 selv, og har hatt det noen år nå. Kameraet lager skarpe fine bilder med lite støy... det er nesten på høyde med de nyere Ixus modellene 400, 430 og 500 som fortsatt er regnet som best i sin klasse. Testbilder fra Z-40 viser klart mer støy enn det mitt kamera lager. Ja, Z-40 er nyere, men som Carlos sier, så har dette ingenting å si for om et kamera er bra eller ikke.

Men for all del, du kan jo låne kameraet til kompisen din, ta bilder i like omgivelser og se hvilket kamera du synes lager best bilder. Bare husk å ha like instillinger på begge kameraene (maks kvalitet og oppløsning, og andre ting som hvitbalanse og sånt).

Ved vanlig bruk og iso 50-100 så blir det hipp som happ hva du bruker- fine bilder får man uansett.

Og da ville jeg heller hatt et lite kamera fremfor de store klumpete kameraene til Canon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...