imran Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skal snart kjøpe en DVD brenner. Jeg litt usikker på de forskjellige forkortelsene som er ute og går. - 1x CD brenner er 150 kbytes/d. Hva er 1x DVD brenner hastighet? - Double Layer burning - Brennes DVD-platen på begge sider eller er det to lag per side? - 16X DVD+R/-R burning - Hva betyr det? - 4X max. DVD+RW/-RW burning - Hva er forskjellen ,ellom +RW og -RW? - 40X max. CD-R & 32X max. CD-RW burning - Antar at dette er vanlig CD-brenning hastighet. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) -1x DVD-Brenning er 1385Kb/s -Double layer = 2 lag på en side - slik som orginale plater. -16x brennehastighet på begge formater, både +R og -R. - Forskjellen er at det er to forskjellige formater +R/+RW og -R/-RW. Selv foretrekker jeg +R/+RW da dette er litt bedre designet og gir best kvalitet/kompatibilitet hvis du har en brenner som støtter bitsetting. Bitsetting erndre en bit på platen slik at den identifiseres som en DVD-ROM plate etter at den er brent og de fleste kresne spillere vil da kunne spille platen. Brennere som støtter dette er BenQ, Plextor, Lite-On og noen til. Brennere som ikke støtter dette er Pioneer og NEC samt noen til. -Det er brennehastighet ja Endret 16. januar 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Skal snart kjøpe en DVD brenner. Jeg litt usikker på de forskjellige forkortelsene som er ute og går. - 1x CD brenner er 150 kbytes/d. Hva er 1x DVD brenner hastighet? - Double Layer burning - Brennes DVD-platen på begge sider eller er det to lag per side? - 16X DVD+R/-R burning - Hva betyr det? - 4X max. DVD+RW/-RW burning - Hva er forskjellen ,ellom +RW og -RW? - 40X max. CD-R & 32X max. CD-RW burning - Antar at dette er vanlig CD-brenning hastighet. Første spørsmål er jeg som deg, litt usikker, har hørt alt fra 1100KB/s til 1500KB/s. Dual layer burning er brenning i to "dybder" på samme siden av plata. DVD plater kommer i 2 formater som skiller seg i betegnelsene + og -, forestill deg at + er VHS og - er Betamax eller omvendt. En DVD brenner tar kanskje bare et av formatene, men de fleste nyere tar begge formater slik at det blir det samme hvilken type plate du velger å brenne på, med mindre avspilleren krever den ene eller andre typen. 16X angir da brennehastighet i 16 * 1100-1500KB/s. 4X Max angir brennehastighet for plater som lar seg bruke flere ganger. De beste merkene kan en plate brukes flere hundre ganger. + og - angir igjen bare typen plate som brenneren kan bruke. Og til slutt 40X angir max brennehastighet med engangs CD, mens 32X max for samme spiller angir at det ikke går fult så raskt å brenne dersom du bruker en gjenbrukbar CD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå