Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Speedtouch fra telenor og webserver


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg er forholdsvis fersk når det gjelder å sette opp et nettverk.. men !

Jeg har telenor som internet leverandør og har fått Speedtouch modem.. og har linksys WRT54G som router.. Nå har jeg lagt inn et programm som heter "easy file sharing" som webserver på egen pc kun tilegnet filesharing.. dette funker helt fint internt på nettet her hjemme.. (har 4 pc`r).. men får ikke tilgang utenfra (over internett).. har prøvd å port-forwarde, men er ikke helt sikker på om jeg gjør dette riktig.. har fulgt alle "instrukser" på nettet.. men er like langt !

 

Det som skjer når jeg logger meg på (har no-ip.com), er at jeg blir logget direkte inn på modemet (speedtouch fra Thomson)?? og ikke inn på pc`n !!

På modemet har jeg også en god del valg muligheter... ip routing der også.. men der er jeg usikker på hva jeg kan gjøre.. eller bør gjøre !

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre.. ?? er det lettere å sette opp en ftp server ? har i grunn prøvd det også når jeg hadde nextgentel.. men fikk det heller aldri til å fungere..

Har kun fått det til å fungere uten router..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo det kunne kanskje se slik ut.. jeg fulgte instruksen til punkt og prikke.. men da mistet jeg all kontakt med internett.. og måtte til slutt resette modemet tilbake til "factory settings".. så hva gjør jeg nå ??

 

Har prøvd å sette Linksys`n på DMZ til ip på min server.. men det ser ikke ut til å fungere det heller..

 

Så hva i kloden gjør jeg galt ?

Lenke til kommentar
Jo det kunne kanskje se slik ut.. jeg fulgte instruksen til punkt og prikke.. men da mistet jeg all kontakt med internett.. og måtte til slutt resette modemet tilbake til "factory settings".. så hva gjør jeg nå ??

Når du setter opp modemet som reint modem må du sette opp linksysen med PPPoE slik at den tar seg av det som modemet før hånterte når det fungerte som router.

Lenke til kommentar

Hey :no:

 

Takker for all hjelp, men nå gir jeg opp..

Har prøvd alt jeg kan, men tror ikke jeg får dette til nei..

Har brukt x antal hundre kr på telenor sin 24 timers kundeservice.. men det eneste de kunne hjelpe meg med var å få resatt modemet..

 

Telenor mente at jeg måtte gjøre følgende for å få det til:

 

Speedtouch modemet må portforwardes (ip routing?) til ip`n til pc`som jeg har alle filene jeg ønsker tilgang til.

Linksyssen (trådløsrouter) må enables for DMZ til samme ip adresse.

 

Men dette har jeg også nå prøvet, men det funker heller ikke.. noen som har et siste råd.. ??

 

Evt noen som jeg kan ta kontakt med for å få dette til ? :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...