Gå til innhold

Jeg skulle i fengsel.. men nei.

Anbefalte innlegg

Du har gjort noe galt da. Du ville ikke flytte deg da politimannen sa det. Du sa til han at du levde i et fritt land. Men det er en lov som sier at du må passe deg.

Jeg sto ikke midt oppi åstedet, jeg sto 10 meter unna blandt 50 andre personer som sto nøyaktig like langt unna i en taxi-kø. Hverken jeg eller noen andre sto i åstedet, eller sa noe for å forstyrre dem. Eneste var at når jeg så bort dit, så møtte blikket mitt blikket hans i nanosekund. Dt var nok til at han kom bort til taxi-køen å ba meg pelle meg vekk fra området. "Vekk fra området", ikke vekk fra åstedet, ikke "Gå noen skritt tilbake", men pelle meg vekk.

Jeg gjorde ingenting galt. Ikke en bagatell engang. Jeg ble, av 50 personer, valgt ut til å bli bedt om å pelle meg vekk, og kun meg, kun fordi synet av at jeg møtte blikket hans tydeligvis irriterte han.

Det er også en lov som krever at alle, spesielt tjenestemenn, skal oppføre seg eksemplarisk i offentlig rom. Han opførte seg alt annet en eksemplarisk, og så om han har hatt en dårlig dag? Tulle-unnskyldning, han har ingen lovfestet rett eller lisens til å la humøret sitt gå utover andre og benytte stillingen / posisjonen sin til å ta det ut på andre selvom han er politimann.

Synes jeg ser f.eks leger nekte å sy igjen en pasient etter en operasjon fordi han er i dårlig humør den dagen og ikke likte måten pasienten så på han på før han fallt i narkose.

Hvis det jeg "gjorde" (ikke gjorde) er å "gjøre noe galt", da er det noe veldig galt med dette landet.

Karma.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men nå kan du ihvertfall endre topic til "jeg skulle i fengsel..."  :thumbup:

Håper bare du ikke har tenkt deg noe yrke eller utdanning som krever plettfri vandel. Eller at du har lyst til å besøke statene ;)

Topic forandret :D

Tror vandelen min blir isåfall plettfri om 2 år, siden det er 3 år siden, og fikk informert at en sak av den størrelsesorden fjernes fra vandelsattesten etter 5 år.

Eller at det blir fjernet når/hvis jeg går til sak og når/hvis jeg vinner frem i retten.

Vi får se :hmm:

Uansett innen den tid er jeg sikkert spansk medborger eller noe sånnt...

Endret av Karmacom
Lenke til kommentar
Nicklas: Les threader før du svarer på dem, han var mange meter ifra åstedet. Mange som var minst like nær det.

Les threader før du svarer på dem???? Jeg leste HELE tråden så bare hold kjeften din, bare fordi du ikke liker meg trenger du ikke plage meg heller pga tidligere feil!! Jævla idiot!!

Men trådstarter; Bra du fikk orden i dette tullet. Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Les threader før du svarer på dem???? Jeg leste HELE tråden så bare hold kjeften din, bare fordi du ikke liker meg trenger du ikke plage meg heller pga tidligere feil!! Jævla idiot!!

Hoho. Politihøyskolen neste?

Lenke til kommentar
Nicklas: Les threader før du svarer på dem, han var mange meter ifra åstedet. Mange som var minst like nær det.

På inlegget ditt virket det som du hadde oppfatningen at han ikke hadde flyttet seg og at han var nær stedet. Dette var han ikke og han skrev at han ikke var det, og når du skrev et inlegget ditt så skrev du som du ikke hadde lest hele tråden(evt. mistforstått).

Uansett, inlegget mitt var på ingen måte ment frekt. (I motsetning til det du poster nå.) Eg har store problemer med å forstå hvordan du kunne tolke det frekt. Dessuten veldig unødvendig og for ikke å si barnlig å skrive slike inlegg som du skriver nå.

For the record: Har lenge syntes at du virka som en av de fornuftige her på forumet.

(Og hvis du virkelig skal bli politi, håper du blir mye bedre polti enn det denne tråden handler om. Hev kvaliteten!)

btw. Karmacom gratulerer!

EDIT: Kan inrømme at formuleringen min kunne tolkes litt frekt, men var ikke ment slikt! :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
De har vel stort sett politikken at de ikke slipper inn kriminelle, fordi de har nok der fra før.

Karmacom (eller gjerne andre som har peiling): Tror du du får snakket med politifolkene som arresterte deg?

Uansett om jeg går til sak eller ikke, noe jeg på lengre sikt antageligvis kommer til å gjøre, men slikt tar tid, skaffe advokat, legge opp en god sak, legge unna økonomiske midler til å betale rettegang hvis jeg taper, kommer jeg allikevel til å sende inn klage for SEFO, selvom SEFO blir litt som bukken til havresekken.

Jeg kommer også til å sende et skriv ang. konsekvensene handlingen har fått for meg og levere til de to betjentene på deres arbeisplass og deres overordnede.

Lenke til kommentar
Men nå kan du ihvertfall endre topic til "jeg skulle i fengsel..." :thumbup:

Håper bare du ikke har tenkt deg noe yrke eller utdanning som krever plettfri vandel. Eller at du har lyst til å besøke statene ;)

Er USA det eneste landet som har en så dum regel? At har man rulleblad så slipper man ikke inn? Ikke det at USA frister så veldig, men at det skal en så liten hendelse til for å ikke komme inn i USA er jo teit. Så med andre ord så slipper ikke Anne Kath Hærland inn i USA, søren, og hun som kunne funnet på så mye sprell der. :thumbup:

Lenke til kommentar

Å gå til sak her er nok bortkastet tid. Hvem som helst kan komme to-tre år etter at de har vedatt en bot å si at dette var feil, og at du ble urettferdig behandlet, men faktum er at du har godtatt boten uten noen som helst form for forbehold.

Med andre ord, du sa deg enig den gang - en kan ikke komme flere år etter å si at det var feil.

Saken ender garantert opp med "intet straffbart forhold" eller "henlagt etter bevisets stilling".

Lenke til kommentar

Norge er en politistat, ingen tvil om det...

Hvor mange blir ikke banket opp i politiets varetekt? Det er ikke rent få.. men det er allment akseptert innen den "bransjen"...

Forresten, neste gang snuten prøver å stoppe meg i en fartskontroll, skal jeg bare suse forbi og le høyt. Når de stopper meg, skal jeg opplyse om at jeg dessverre ikke har tid til dette tullet.

Like lite tid som de har til å ta imot min anmeldelse av drapstrusler fra naboen, eller å stoppe en trailerjævel etter at han presset meg av veien på E18 ved Fornebu.

Stå kamuflert i buskene med 4 politibiler og 8 politifolk sent på kveld/nattestid har de ressurser til, men å hjelpe til når det virkelig trengs.. se dét er ikke så lett for dem.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...