Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Sånn ser det ut... Skal visst være sasser-viruset, men får ikke fjernet det med "Remove Sassser"-toolen til Norton engang. Og jeg har fjernet den i msconfig startup, men den bare kommer tilbake. Og når jeg starter maskinen så når jeg kommer i windows så kommer det opp et sånt dos-lignende vindu der det står masse ting sassser.exe gjør i full fart. :S Noen som kan hjelpe meg? Den tar både linja og halve cpu'en :/ Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 sleit med dette selv engang, prøvde mange forskjellige verktøy, men endte med og reformatere.. klarte dessverre ikke blir kvitt skiten! burde kanskje prøve med et bedre virusprogram en norton, nod32 skal visstnok være det beste av de beste sies det. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 husk at det er forskjell på I og l da.. (stor i og liten L).. du skal nemlig ha den ene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 fatta ikke helt det derre du just sa :S Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 ja stemmer, det var vel isasss.exe jeg slet med, eller var det omvendt..? hmm.. google litt så finner du mye stoff om det hvertfall. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Google-søk: sasser removal Gå f.eks til symantec og følg prosedyren. Du må også kjøre en windowsupdate! Ellers kommer den selvfølgelig tilbake. Endret 16. januar 2005 av Dell_Inspiron Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hvis du enda ikke har fått fjernet det, kan du prøve å slette de infiserte filene manuelt. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 husk at det er forskjell på I og l da.. (stor i og liten L).. du skal nemlig ha den ene.. Jepp, men der også en liten annen detalj: lsasss.exe, en "s" for mye. For ikke å nevne at den bruker fryktelig mye ressurser. En annen ting, hvorfor står iexplore.exe med store bokstaver, normalt er det vel små? Kan være en ide å sjekke for Trojan.KillAV.B virus også? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Riktig det, iexplore skal stå med små bokstaver. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 jaha? hos meg står det med store. og jeg har nylig formatert maskinen for en timestid siden. rein innstall med sp2, første jeg gjorde var og kjøre alle oppdateringen og antivirus program. tviler sterkt på at jeg har fått noe rask innpå maskinen allerede.. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Fatter ikke at folk fremdeles pådrar seg Sasser-viruset. Patchen for som tetter dette hullet har jo vært tilgjengelig siden 12. april 2004. Sasser-viruset ble ikke oppdaget før 30. april 2004. You do the math... Vurder å oppdatere systemet en gang i blant, alle de store virusene de siste årene er laget nettopp med bakgrunn i sikkerhetspatcher og folk som har hatt oppdaterte systemer er følgelig helt uberørt. Endret 19. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 tetter ikke slike hull seg selv visst man har windows live update skrudd på? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) tetter ikke slike hull seg selv visst man har windows live update skrudd på? Det skal de gjøre. Men hvis man har pirat-XP eller av en eller annen grunn er livredd for å kjøre oppdateringer så får man bare slite med sånne problemer. Endret 19. januar 2005 av Shimano Lenke til kommentar
b21a Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Og hvis du ikke har slått av SysO (systemopprettings funksjonen) så ligger møkka der og lurer. Slå av SysO, og kjør en ny scan du så tenker jeg du blir kvitt den. (forutsatt du har oppdatert windows) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Lsasss - You have the W32.Sasser.E.Worm virus. http://www.symantec.com/avcenter/venc/data...ser.e.worm.html Det finnest vel ikkje Isass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå