Gå til innhold

lsasss.exe, får ikke fjernet

Gjest Slettet-uVTr2vDm

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uVTr2vDm

virusmofo.jpg

Sånn ser det ut...

Skal visst være sasser-viruset, men får ikke fjernet det med "Remove Sassser"-toolen til Norton engang.

Og jeg har fjernet den i msconfig startup, men den bare kommer tilbake.

Og når jeg starter maskinen så når jeg kommer i windows så kommer det opp et sånt dos-lignende vindu der det står masse ting sassser.exe gjør i full fart. :S

Noen som kan hjelpe meg?

Den tar både linja og halve cpu'en :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sleit med dette selv engang, prøvde mange forskjellige verktøy, men endte med og reformatere.. klarte dessverre ikke blir kvitt skiten!

burde kanskje prøve med et bedre virusprogram en norton, nod32 skal visstnok være det beste av de beste sies det.

Lenke til kommentar
husk at det er forskjell på I og l da.. (stor i og liten L).. du skal nemlig ha den ene..

Jepp, men der også en liten annen detalj: lsasss.exe, en "s" for mye. For ikke å nevne at den bruker fryktelig mye ressurser.

En annen ting, hvorfor står iexplore.exe med store bokstaver, normalt er det vel små? Kan være en ide å sjekke for Trojan.KillAV.B virus også?

Lenke til kommentar

jaha?

hos meg står det med store. og jeg har nylig formatert maskinen for en timestid siden.

rein innstall med sp2, første jeg gjorde var og kjøre alle oppdateringen og antivirus program. tviler sterkt på at jeg har fått noe rask innpå maskinen allerede.. ;)

Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk fremdeles pådrar seg Sasser-viruset.

Patchen for som tetter dette hullet har jo vært tilgjengelig siden 12. april 2004.

Sasser-viruset ble ikke oppdaget før 30. april 2004.

You do the math...

Vurder å oppdatere systemet en gang i blant, alle de store virusene de siste årene er laget nettopp med bakgrunn i sikkerhetspatcher og folk som har hatt oppdaterte systemer er følgelig helt uberørt.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
tetter ikke slike hull seg selv visst man har windows live update skrudd på?

Det skal de gjøre.

Men hvis man har pirat-XP eller av en eller annen grunn er livredd for å kjøre oppdateringer så får man bare slite med sånne problemer.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...