Gå til innhold

Nippler til 'BlackIce Extreme II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte nettopp denne radiatoren fra coolnsilent.no, og de sa at den hadde 1/2" nipler påmontert. Hvis du går inn til nettsiden til hw labs ser du at det står: "Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors. *Available in 9.5 mm (3/8 inch) custom female 1/4". Så det ser ut til at de nylig har begynt med dette. Kan dog hende at microplex har igjen av den gamle typen, uten ferdige nipler. Får se i morgen når jeg får radiatoren ;)

Lenke til kommentar
Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors. *Available in 9.5 mm (3/8 inch) custom female 1/4" NPT/BSPT/BSPP compatible fittings. (dealer option).

Dealer option, skal bli spennende og se hva du får med på den raddisen.

Har ikke lyst til å bytte 'hoff-leverandøren' av krims-krams..

Fint om du kunne poste en liten notis når du har raddisen i hus.

Mvhr

Lenke til kommentar

Jada, det skal jeg gjøre. Tror pakken er her i morgen. :)

EDIT: Forresten, vet du hvilken nippel det er på eheim 1048-pumpene? Noen sa til meg at de hadde overfallsmutter, slik at jeg ikke trengte slangeklemmer/strips til denne. Stemmer dette?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar
#  Slangetilkobling

* Sugeside: Ø13mm ID

* Trykkside: Ø13mm ID

# Gjengedimensjon, nippel

* Sugeside: 3/8" BSP

* Trykkside: 1/4" BSP

Fra Microplex. Tror det skal gå greit å få en 3/8'' ID slange over de der. Er vist litt trøbblete å bytte nippler på den pumpa der; står noe på Microplex sine sider om dette.

(Har også en 1048-pumpe i oppsetett mitt :!: )

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har to stk BIE ll og begge har faste nipler,så da må de ha begynt med en ny løsning de siste 6 mnd, når det gjelder Eheimpumpen har den "vanlige" nipler, disse kan imidlertid skiftes ut ved behov, selv varmet jeg bare slangene og utvidet dem før jeg tredde dem på og det fungerer uten problemer.

Lenke til kommentar

Fikk min BIX2 i hus i går; nix nippler på den karen..

Er 1/4'' BSP nippler standard vare hos VVS detaljister? Hva med nippler med overfallsmutter, kurant vare å få tak i?

(så at Biltema hadde noen messignippler, skal sjekke de i dag)

mvh r.

Edit: fra Microplex.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...