Vargtass Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei, Sitter å ventre på at Microplex skal få inn igjen disse: Slangenippel,messing, 1/4"BSPx1/2"ID Har ventet minst 14 dager nå.. *smått utålmodig* Noen som vet om det er forsvarlig å bruke plastnippler? (samme gjengedimensjon) Nipplene skal sitte på en 'HW BlackIce Extreme II'', eventuelt andre steder disse er mulig å få tak i ? mvh r. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg bestilte nettopp denne radiatoren fra coolnsilent.no, og de sa at den hadde 1/2" nipler påmontert. Hvis du går inn til nettsiden til hw labs ser du at det står: "Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors. *Available in 9.5 mm (3/8 inch) custom female 1/4". Så det ser ut til at de nylig har begynt med dette. Kan dog hende at microplex har igjen av den gamle typen, uten ferdige nipler. Får se i morgen når jeg får radiatoren Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Now with 12.5 mm (1/2 inch) pre-angled inlet/outlet barbed hose connectors. *Available in 9.5 mm (3/8 inch) custom female 1/4" NPT/BSPT/BSPP compatible fittings. (dealer option). Dealer option, skal bli spennende og se hva du får med på den raddisen. Har ikke lyst til å bytte 'hoff-leverandøren' av krims-krams.. Fint om du kunne poste en liten notis når du har raddisen i hus. Mvhr Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Jada, det skal jeg gjøre. Tror pakken er her i morgen. EDIT: Forresten, vet du hvilken nippel det er på eheim 1048-pumpene? Noen sa til meg at de hadde overfallsmutter, slik at jeg ikke trengte slangeklemmer/strips til denne. Stemmer dette? Endret 16. januar 2005 av Pennywise Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 # Slangetilkobling * Sugeside: Ø13mm ID * Trykkside: Ø13mm ID # Gjengedimensjon, nippel * Sugeside: 3/8" BSP * Trykkside: 1/4" BSP Fra Microplex. Tror det skal gå greit å få en 3/8'' ID slange over de der. Er vist litt trøbblete å bytte nippler på den pumpa der; står noe på Microplex sine sider om dette. (Har også en 1048-pumpe i oppsetett mitt :!: ) Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Joa, er klar over at det er 13mm nipler. Men det jeg lurer på er om det er overfallsmutter over nippelen, slik at man ikke trenger slangerklemme? Bruker forøvrig 12mm slanger Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Om det er ovfallsmutter ser jeg faktisk ikke, ta en titt selv: Eheim 1048 Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ah, ok. Trodde du allerede hadde pumpa. Vel, da får vi se når den ankommer uti uka. Lenke til kommentar
pback Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du kan vel bare gå på en rørleggerbutikk eller obs bygg eller noe vel!? Lenke til kommentar
pback Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du kan vel bare gå på en rørleggerbutikk eller obs bygg eller noe vel!? Det gjorde jeg! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hmm, jeg har to stk BIE ll og begge har faste nipler,så da må de ha begynt med en ny løsning de siste 6 mnd, når det gjelder Eheimpumpen har den "vanlige" nipler, disse kan imidlertid skiftes ut ved behov, selv varmet jeg bare slangene og utvidet dem før jeg tredde dem på og det fungerer uten problemer. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 @ pback: takk for tipset, skal ta meg en tur å kikke (trodde dette ikke var 'vanlig vare'' ) @Snekker'n : bruker du 3/8'' eller 1/2'' slange (ID) ? mvh r. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja, da var BIX2-radiatoren fra coolnsilent i hus. Den har 1/2"-nipler, og de er sveiset på, altså ingen gjenger. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ja, da var BIX2-radiatoren fra coolnsilent i hus. Den har 1/2"-nipler, og de er sveiset på, altså ingen gjenger. Slik er det på mine også,men ser de på Microplex har gjenger,sannsyneligvis noe nytt de har begynt med. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=BLACKICEX2 Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 (endret) Fikk min BIX2 i hus i går; nix nippler på den karen.. Er 1/4'' BSP nippler standard vare hos VVS detaljister? Hva med nippler med overfallsmutter, kurant vare å få tak i? (så at Biltema hadde noen messignippler, skal sjekke de i dag) mvh r. Edit: fra Microplex. Endret 21. januar 2005 av roger_h99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå