Gå til innhold

Skjermkort låser seg i "uendelig løkke"

laaw

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet hovedkort. Jeg byttet fra et MSI kort( husker ikke helt) til et Asus A7V600. Jeg gjorde selvfølge en fomat/re-install etter dette.

Jeg har et Club3D 6800NU, en AMD XP T-Bred 2600+ prossessor og 1024mb ram(512 TwinMos 2700 og en 512 Umerket 2100)

Det som skjer er at når jeg kjører et 3d-program låser skjermen seg, etter noen sekunder får jeg opp en blåskjerm som sier at PC en har låst seg i en uendelig løkke.

Eneste måten jeg får PC`en til og kjøre stabilt er når jeg instalerer "CPU to AGP Controller" som "PCI to PCI bridge controller".

Dette resulterer i at PC en kjører stabilt, men det gjør også at 3d-kortet kjører som et PCI kort, og gir meg ytelse deretter.

Jeg bruker nVidia 66.93 og jeg har prøvd de fleste av VIA sine drivere som jeg har funnet på web-en. Noen har ment at den Umerkete PC2100 ram brikken kan være feilen, men jeg har prøvd uten den og det er samme problemet.

Jeg har også prøvd 3d-kortet i en annen pc, dette virker fint.

Før jeg byttet hovedkort og fikk kjørt koret stabilt som AGP kort fikk jeg 10500 i 3dMark03, og nå får jeg 6000. Jeg kan dermed si at og kjøre som PCI absolutt svekker ytelsen.

Hvis det er noen glupe hoder der ute så setter jeg veldig pris på alle komentarer og hjelp som jeg kan få.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eneste måten jeg får PC`en til og kjøre stabilt er når jeg instalerer "CPU to AGP Controller" som "PCI to PCI bridge controller".

* Er dette innstillinger i BIOS ?

* Uansett, har du lest nøye gjennom manualen for BIOS og dobbelsjekket alle innstillinger ? Spesielt de relatert til grafikkortet ?

* Det nye hovedkortet har ikke et integrert grafikkort som kan skape problemer ?

* Hvis du setter BIOS (?) til "CPU to AGP Controller", står det da noe info under "kontrollpanel"-"skjerm"-"innstillinger"-"avansert" -> som feks AGP8x, eller PCI modus ?? (tilfelle med mitt NVIDA kort)

* Før måtte jeg installere noen drivere fra Intel som ga støtte for (og riktig AGP4x info under skjerm innstillinger) AGP. Dette trenger jeg ikke lenger hvis jeg formaterer disken. Husker ikke om det var overgangen fra W98SE til Wxp, eller Wxp pack 2 som endret dette. Sjekk gjerne Intel's sider, eller les mer i manualen for hovedkortet.

Mvh, Danny

Lenke til kommentar

Dette er "CPU to AGP Controller" og "PCI to PCI bridge controller" er drivere. Finner dem i Enhet Behandling.

Når jeg installerer "CPU to AGP Controller" med som "CPU to AGP Controller" så vises kortet som AGP8X i RivaTuner og nVtab. Men når jeg gjør dette så kommer "Uendelig Løkke" filen.

Når jeg installerer med de "gale" driverne slik at "CPU to AGP Controller" kjører som "PCI to PCI bridge controller" så viser RivaTuner og nVtab at kortet er PCI.

Det er da stabilt, men har utrolig dårlig ytelse.

Det er ikke noe annet inegrert skjerkort på hovedkortet.

Dessverre så har angrefristen gått ut :(

Lenke til kommentar
Dette er "CPU to AGP Controller" og "PCI to PCI bridge controller" er drivere. Finner dem i Enhet Behandling.

Ja, og det står kanskje INTEL foran ?

I så fall, som jeg nevnte, så er det mulig du må laste ned, kanskje en nyere versjon fra Intel.com. Har du sjekket Intel sider, og søkt på "CPU to AGP Controller" ? Søk, les, og bli kanskje klokere, evnt last ned nyere versjon ??

Har som sagt slitt med det samme, og måtte laste ned drivere fra Intel, før det fixet seg, og viste AGP4x, og fungerte som et AGP kort.

Du har allerede disse driverene innstallert. Tror de kommer med Wxp.

(antageligvis slet jeg med dette med w98SE) Men se i hvert fall om det finnes noen nyere utgaver eller andre løsninger på Intel's sider.

Det er jo de som leverer disse driverene.

Mvh, Danny

Endret av dapre
Lenke til kommentar

Har opplevd noe lignende greier med blåskjerm og "infinite loop".

Mitt problem var at jeg ikke hadde en stor nok strømforsyning visstnok.. kan være samme problem som skjer med din pc.. ikke vet jeg, men d har ofte vert små detaljer som lager store problemer..

Håper du finner ut av d... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...