WhiteFire Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei! Sliter med at hd'n min skrur seg av og på. Har kjørt diverse diagnoseprogram uten å finne noe galt (wd sitt og hdd health). Har byttet ide kabler flere ganger uten hell. Når det er som verst skrur den seg av og på i loop helt til systemet crasher eller evnt nekter å starte. Hadde en IBM deathstar som oppførte seg lignende og den er nå død. Noen som har vært borte i noe lignende. Har heldigvis fått tatt backup av det viktigste, men 200 gb med installed diverse lar seg ikke enkelt gjenopprette. :-/ Etter å ha undersøkt litt fant jeg ut at SMART attributten "start/stop count(power on count)" øker med 1 for hvert "klikk" hd'n gjør. Gode forslag mottas med stor takknemlighet. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Oppdaget nettopp at jeg postet en lignende sak når dette hendte for ca 7 mnd siden. Snakk om distre Systemet mitt har altså vært stabilt siden da, men er nå begynnt å tulle igjen. Sitter å lurer på om molex'ene kan være årsaken, har byttet mellom to uten at det utgjorde noen forskjell. Noen som har erfaringer med runde idè kabler? Vurderer å gjøre et siste forsøk på å bytte de ut. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg hadde det samme med min 80Gb fra western.. Det skjedde oftere og oftere hele tida, til slutt én gang i uka. En periode var den fullstendig død, men nå hender det at den står opp fra de døde og hjemsøker meg, i form av at den enabler seg selv i BIOS og gjør systemet ekstremt tregt i enkelte tilfeller. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Ikke akkurat det svaret jeg ønsket meg Har byttet molex kontakt med msi brenneren min. Så får vi se hvordan det går. Grunnen til at den gjør systemet tregt er nok fordi den etter nok restarter blir satt i pio-mode. Ved å slette driveren til kontrolleren står på, så pleier det å ordne seg. Lenke til kommentar
christt Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Har samme problem med en 80GB WD. Den skrur seg av og på en sjelden gang. I mitt tilfellet er det molexkontakten på kontrollerkortet som er problemet. Tydligvis dårlig kontakt med kretskortet. Skal lodde over punktene tenkte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå