langano Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei Skal bygge pc til ca 8000,-, og ønsker å prioritere støysvake deler. Hvilket kabinett ( max 1000,-) og harddisk ( max 1000,-) er å prioritere med hensyn til støy? Andre deler som støyer? Takker for svar! Lenke til kommentar
jstorelv Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Seagate Barracuda er disker med lavt støy nivå. https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Andre ting som kan støe er Vifte på CPU, vifte på skjermkort og evnt vifte i kabinett/PSU. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Samsung disker har pleid å være stillest, men de yter litt dårligere. Seagate har pleid å være det kompromisset mellom ytelse og støy som de fleste ender på. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Er også veldig viktig hvilken cpu du har tenkt å gå for. Jeg har aldri testet en A64, men en P4 prescott synes jeg blir svinvarm. Jeg selv har en Athlon XP og vil anbefale en Athlon XP eller en P4 northwood, med tanke på ytelse contra varme (=støy), hvis det fortsatt er mulig å få tak i de. Av cpu-kjølere vil jeg anbefale en swiftech med en 92mm mist vifte fra microplex som har vifteregulering. Nå vet jeg ikke hva du skal bruke pc'n til og hvilke krav du har til ytelse/fremtidige oppgraderingsmuligheter osv. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Dette kabinettet fikk veldig god omtale her på hw.no nettopp med tanke på støy. Er forøvrig også enig i at Samsung og Seagate har de mest støysvake diskene. Et skjermkort kan du også få lydløs, men det er avhengig av hvilke krav du har. Skal du ha et godt kort til spilling så anbefaler jeg en av disse VGA-silencerne. Du kan også finne vifteløse strømforsyninger, men hvis det blir for dyrt fins det stillegående strømforsyninger med vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå