Belzbub Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Bor selvfølgelig slik til at jeg ikke får bredbånd via Tlf. Har en kamerat på andre siden av dalen som har.. ( Lucky Bastard....) Men jeg har sikt så jeg ser huset hans. Hva slags sendere/antenner må jeg ha? Lenke til kommentar
kindings Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 skal du tjyvkoble ? Hehe, synes nesten litt synd på han ettersom han faktisk ikke har andre muligheter Uansett tror jeg ikke standard trådløse nettverk duger mer enn ca 500 meter(fri sikt).. Dog har jeg sett folk har konstruert kraftigere antenner som øker rekkevidden betraktelig uten altfor store kostnader. Tror det var her inne, anbefaler ett søk. Hvis ikke duger sikkert google. Lenke til kommentar
sitelux Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du får tak i slike anrettninger. En mottaker antenne og utstyr koster rundt 3000 tror jeg + at andreparten må ha en sender. Den kan være retningsstyrt så den koster vel ikke så alt for mye. Men prisen på den er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
Belzbub Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Veit du hvem som kan ha noe slik da? SMG kanskje? Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Her er jo ett sted som har litt av hvert: http://www.wlansupply.no/index.asp Lenke til kommentar
Rkskaar Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hei-sann! Du er nok helt i grenseland ang. rekkevidde på trådløse nett. Men denne antennen kan muligens klare det. Pris kommer sikkert til å komme totalt på ca 5-6000,- Inkl. routere, ledninger og annet. Begge to må ha samme antenner. Wlan-supplay Endret 16. januar 2005 av Rkskaar Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du bruker en retningsbestemt antenne, har fri sikt og retter den inn helt nøyaktig tror jeg ikke det nødvendigvis trenger å bli så dyrt. Leste noe om at en retningsbestemt SMC antenne det er mulig å få kjøpt kan rekke 4 km eller noe sånt under optimale forhold. Så går det jo også an å lage sin egen. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) ArticOC har noe stoff om en Hjemmelaget BiQuad Verdt å sjekke ut Endret 16. januar 2005 av [ReXoR] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå