Gå til innhold

Problemer med overføring via FireWire

Anbefalte innlegg

Jeg har et JVC GR-DVL100 kamera, ca 5 år gammelt. Har nå fått meg PC med XP og dertilhørende VideoMaker. Har ikke tidligere koblet kameraet til Pc. Jeg kobler til firewire i hhv Kamera og PC. Slår på kamera, setter det på play, skrur på pc og starter VMaker, ( og alle varianter av på/av etc) får melding om at VMaker ikke finner videoenhet.

Hva er det jeg gjør feil ? mangler jeg en egen driver som er unik for kamera ?

(Det følger ikke med noen driver til kameraet)

Kan et annet videoredigeringsprogram som f.eks pinnacle hjelpe meg ?

Er det noen som kan dele noen tips/råd med meg så ville jeg blitt VELDIG glad.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville skrudd på PC'en før kameraet og sett om PC'en ga noe signal når kameraet ble koblet til og slåttt på. Hvis PC'en ikke ga beskjed da den eksterne enheten ble koblet til, ville jeg tittet i Enhetsbehandling og sett om det var noe galt med IEEE 1394 (dvs. Firewire), noe som gjerne er markert med et gult utropstegn.

Lenke til kommentar

Jeg får et ikon med 2skjermer når jeg starter Pc, men skjer ikke noe mer når jeg starter og setter kameraet i play. Sjekket enhetsbehandling og den indikerer ikke at noe er galt. Prøvd å oppdatere driver.., men får melding om at den ikke finner noen som passer bedre. Status for nettverkskoblingen er tilkoblet og viser tid og hastighet. På aktivitet står det 0 pakker... Takk for tipset, har du noen flere er jeg fortsatt veldig takknemlig.

Lenke til kommentar

generelt er det sjelden i XP problemet ligger når det er firewire problemer. Siden det er et gammelt kamera vil jeg anbefale å sjekke kameraet på en pc hvor du vet at det funker. Hos meg viste det seg at det var firewire utgangen på kameraet som var us. Har også hatt problemer med eldre hovedkort med integerert firewire.

Lenke til kommentar

Du skriver at det var firewire utgangen på kameraet ditt som var us. Mener det at kameraet var produsert for det (us) amerikanske marked... eller at firewire utgangen var i UStand ? Jeg er helt fersk og ubevandret i fagterminologien / sjargong, så jeg må spørre.

I bruksanvisningen til kameraet står det at: (i.link merket, refererer seg til IEEE1394-1995 industrispesifikasjon og utvidelser av denne.

Kan det være en nyere IEEE1394 inngang i pc, slik at disse ikke "leser" hverandre ? (Kjøpte pc i år.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...