frode_20 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvordan er den enkleste måten å klokke prosessoren på? Eller klokke i det hele tatt??! Endret 16. januar 2005 av frode_20 Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 hvilken prosessor og hvilket hovedkort? Lenke til kommentar
frode_20 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 hvilken prosessor og hvilket hovedkort? Intel® Pentium® 4 cpu 2.50ghz Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Den enkleste måten vil jo være å stille opp FSBen (Front Side Busen) i biosen. Samtidig som MHz klokkes opp via multiplier*FSB=MHz så vil du merke tegn til ustabilitet, da er det mulig å øke volten, slik at du får stabilisert CPUen (Central Processing Unit) din. Ikke gå over 1.7V på en Pentium4. Skal du over det må du helst ha R404a moddet prommy eller lignende, (Ekstremkjøling) Endret 16. januar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Den enkleste måten vil jo være å stille opp FSBen (Front Side Busen) i biosen. Samtidig som MHz klokkes opp via multiplier*FSB=MHz så vil du merke tegn til ustabilitet, da er det mulig å øke volten, slik at du får stabilisert CPUen (Central Processing Unit) din. Ikke gå over 1.7V på en Pentium4. Skal du over det må du helst ha R404a moddet prommy eller lignende, (Ekstremkjøling) hvordan merke man at den er ustabil?? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Maskinen henger seg, spillene stopper opp o.s.v Du kan teste om CPUen er stabil via Prime95, dette er ett program som kjører 100% full load på CPU hele tiden, dette programmet sier deg om din CPU er stabil eller ikke. Lykke til om du hiver deg på OC bølgen, bruk normalt folkevett så skal det gå fint. Lenke til kommentar
frode_20 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Hvor skal jeg gå til FSBen(Front Side Busen)???Finner det ikke! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvor skal jeg gå til FSBen(Front Side Busen)???Finner det ikke! Finn frem manualen - les den - gå inn i BIOS og let der. Om du har en ferdigmaskin fra f.eks Dell, HP, Fujitsu Siemens osv. så kan du ikke klokke. Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Maskinen henger seg, spillene stopper opp o.s.v Du kan teste om CPUen er stabil via Prime95, dette er ett program som kjører 100% full load på CPU hele tiden, dette programmet sier deg om din CPU er stabil eller ikke. Lykke til om du hiver deg på OC bølgen, bruk normalt folkevett så skal det gå fint. Hei.. Jeg starta det Prime95, og tok sånn full load greie! Etter 1 sek. så slo maskina seg av! Det funker jo seff å slå den på igjen! Det er sikkert derfor maskina plutselig bare slår seg av når jeg spiller krevende spill! TAKK! Hva trur dere at det kan være? Maskinen min blir veldig varm! -System temperature: 46`C -CPU Surface temperature: 51`C -CPU Core Temperature: 96`C -CPU CORE VOLTAGE 1.69 Er dette for varmt? Hvorfor slår den seg av? Men uansett så funker Prime95 utmerket som en tester!! PÅL.. Lenke til kommentar
omr Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tror nok at grunnen til at HK netter ned er at CPU-en din blir for varm. Min detter ned på over 99 grader... Så enten må du skafe deg en kjøling som takler så høy temp eller så bør du sette ned OC'en, det siste er å anbefale. Høy temp over lang tid = kortere levetid. PS: Har du låst AGP? Lenke til kommentar
Glufsa Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 finnes det klokkeprogram Lenke til kommentar
Pålarn Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tror nok at grunnen til at HK netter ned er at CPU-en din blir for varm. Min detter ned på over 99 grader... Så enten må du skafe deg en kjøling som takler så høy temp eller så bør du sette ned OC'en, det siste er å anbefale. Høy temp over lang tid = kortere levetid. PS: Har du låst AGP? Hei.. Hva er OC? Jeg har bestilt kjølepasta og flere vifter så det vil vel gjøre susen, men hva med den OC? Hvordan låser jeg AGP? Hvorfor bør jeg det? Og hva er AGP? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tror nok at grunnen til at HK netter ned er at CPU-en din blir for varm. Min detter ned på over 99 grader... Så enten må du skafe deg en kjøling som takler så høy temp eller så bør du sette ned OC'en, det siste er å anbefale. Høy temp over lang tid = kortere levetid. PS: Har du låst AGP? Hei.. Hva er OC? Jeg har bestilt kjølepasta og flere vifter så det vil vel gjøre susen, men hva med den OC? Hvordan låser jeg AGP? Hvorfor bør jeg det? Og hva er AGP? OC= overklokking/overklokk Det er vel AGP/PCI-lock han mener. Den skal stå på 66 Mhz og jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Flyttes fra CPU/Prosessorer til overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå