Pilot_ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor skulle det være det? Lenke til kommentar
Learning To Fly Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 er det det? Nei. Lenke til kommentar
trost i taklampa Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vil tippe det er nøyaktig samme spillet på begge plattformer. Hvorvidt det er et bra eller dårlig spill blir jo opp til hver enkelt å bedømme. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 er det det? Nei. Til tross for den testen så har jeg dobbelt så mye fps (60) i gentoo enn i windows xp pro (30fps) ... Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Vil tippe det er nøyaktig samme spillet på begge plattformer. Hvorvidt det er et bra eller dårlig spill blir jo opp til hver enkelt å bedømme. Dette er også min erfaring. Ikke skjønner jeg hvordan linuxhardware.com greide å få disse resultatene; på min maskin er ytelsen lik. Mulig noe av forklaringen er at jeg bruker nyere drivere enn de som er brukt i testen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Maskinvarekravene er jo lavere på Linux enn windows... Så kansje spillet går fortere? EDIT: leste at dette var rett etter at spillet var kommet ut, før de var ferdige med å optimere. Kan kansje ha noe å si? Endret 17. januar 2005 av kyrsjo Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Til tross for den testen så har jeg dobbelt så mye fps (60) i gentoo enn i windows xp pro (30fps) ... Da er det noe seriøst galt i Windows oppsettet ditt Nå skal det også nevnes at VC++ er (uavhengig av hva vi syns om M$) bedre på endel optimaliseringer og lager f.eks bedre SSE2 optimalisert kode enn GCC 3.3. Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 linux suger jo på spill da Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Til tross for den testen så har jeg dobbelt så mye fps (60) i gentoo enn i windows xp pro (30fps) ... Da er det noe seriøst galt i Windows oppsettet ditt Nå skal det også nevnes at VC++ er (uavhengig av hva vi syns om M$) bedre på endel optimaliseringer og lager f.eks bedre SSE2 optimalisert kode enn GCC 3.3. Hva hvis man hadde brukt Intel's compiler? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 linux suger jo på spill da Noen spesiell grunn til det? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Den testen var nokså gammel, og bør nok tas med en klype salt, Det med at det ikke manglet noen features i linux binariene med en gang, er jo en ren løgn (multikanal lyd, muligheten til å skru av skygger, etc). Per idag, kjører spillet strålende hos meg, men jeg har heller ingen intensjon om å legge inn windows for å benchmarke det. Lenke til kommentar
Hell Toupée Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Maskinvarekravene er jo lavere på Linux enn windows... Så kansje spillet går fortere? Skulle jo tro det. Med lavere systemkrav burde jo spillet kjøre bedre på Linux enn på Windows. Ikke godt å si hvordan de har fått disse resultatene. Med fare for å gjenta meg selv: På min maskin kjører spillet like bra på Linux som på Windows. I tillegg kan det nevnes at på Linux kjører jeg med 2xAA. Lenke til kommentar
Psy Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg får 45fps i windows med 1280x1024 ultra quality, 50fps med linux på samme settings Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 nVidia er bedre (raskere) på OpenGL og vil derfor i teorien gå bedre en på Windows siden Windows kjører DirectX og Linux kjører OpenGL. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 linux suger jo på spill da Og her har vi en som vet hva han snakker om . Feil, linux egner seg godt til spill. Så lenge spillprodusenter gjør spillene brukbare i linux, som ID software har gjort med Doom 3 (god jobb, ID Software. fortsett med det ), vil linux være et meget godt alternativ til windows. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 nVidia er bedre (raskere) på OpenGL og vil derfor i teorien gå bedre en på Windows siden Windows kjører DirectX og Linux kjører OpenGL. Nå kjører vel Windowsversjonen av DOOM også GL... Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Så lenge spillprodusenter gjør spillene brukbare i linux nei hva trur du jeg snakker om? jeg mente jo seff at mange spill ikke funker med linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå