Gå til innhold

er DOOM3 bedre på Linux en på Windass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil tippe det er nøyaktig samme spillet på begge plattformer. Hvorvidt det er et bra eller dårlig spill blir jo opp til hver enkelt å bedømme.

Dette er også min erfaring. Ikke skjønner jeg hvordan linuxhardware.com greide å få disse resultatene; på min maskin er ytelsen lik.

 

Mulig noe av forklaringen er at jeg bruker nyere drivere enn de som er brukt i testen.

Lenke til kommentar
Til tross for den testen så har jeg dobbelt så mye fps (60) i gentoo enn i windows xp pro (30fps) ... :dontgetit:

Da er det noe seriøst galt i Windows oppsettet ditt ;)

 

Nå skal det også nevnes at VC++ er (uavhengig av hva vi syns om M$) bedre på endel optimaliseringer og lager f.eks bedre SSE2 optimalisert kode enn GCC 3.3.

Lenke til kommentar
Til tross for den testen så har jeg dobbelt så mye fps (60) i gentoo enn i windows xp pro (30fps) ...  :dontgetit:

Da er det noe seriøst galt i Windows oppsettet ditt ;)

 

Nå skal det også nevnes at VC++ er (uavhengig av hva vi syns om M$) bedre på endel optimaliseringer og lager f.eks bedre SSE2 optimalisert kode enn GCC 3.3.

Hva hvis man hadde brukt Intel's compiler?

Lenke til kommentar

Den testen var nokså gammel, og bør nok tas med en klype salt, Det med at det ikke manglet noen features i linux binariene med en gang, er jo en ren løgn (multikanal lyd, muligheten til å skru av skygger, etc). Per idag, kjører spillet strålende hos meg, men jeg har heller ingen intensjon om å legge inn windows for å benchmarke det.

Lenke til kommentar
Maskinvarekravene er jo lavere på Linux enn windows... Så kansje spillet går fortere?

Skulle jo tro det. Med lavere systemkrav burde jo spillet kjøre bedre på Linux enn på Windows.

 

Ikke godt å si hvordan de har fått disse resultatene.

 

Med fare for å gjenta meg selv:

 

På min maskin kjører spillet like bra på Linux som på Windows. I tillegg kan det nevnes at på Linux kjører jeg med 2xAA.

Lenke til kommentar
linux suger jo på spill da

Og her har vi en som vet hva han snakker om :whistle:.

Feil, linux egner seg godt til spill. Så lenge spillprodusenter gjør spillene brukbare i linux, som ID software har gjort med Doom 3 (god jobb, ID Software. fortsett med det :thumbup: ), vil linux være et meget godt alternativ til windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...