Gå til innhold

Handle i USA, hvor mye kan jeg ta med hjem?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er 6000,- etter 24t

relevant side fra Toll.no

men merk at skal du ha med sprit eller andre ting så tas det OGSÅ fra samme 6000,- i verdier kvote. Og iogmed at tar du med Whiskey f. eks. fra USA så VIL du ha det inne i kvoten iogmed at du ellers må betale 25% MVA og avgifter på spriten.

Men les mer på den linken jeg oppga, der står det alt forklart.

Cobos

Lenke til kommentar
hva gjør man med strømforsyning? Er den så universal at du uten videre kan bruke den i Norge?

I og med at USA bruker 100V-nett, ville jeg nok forsikret meg om at den tar begge EL-nett (100/220-240)

Ellers får du more deg med et flott engangssmell og litt røyk, samt en ødelagt maskin. :)

Trodde strømforsyninga i alle pc'er taklet begge delene jeg? Er mulig jeg tar feil men... :hmm:

Lenke til kommentar

Husker fra noen år siden at hvis du kjøpe f.eks. en bærbar cd spiller i utlandet, så var det bare å kaste embalasjen så har de ingen beviser på at du ikke hadde den med deg når du dro fra landet.

Kan jo hende det funker på større ting også.

Men det kommer vel ann på hvem du møter i tollen tipper jeg. Vi hadde innleid noen dansker på jobben. Og han ene ble stoppet ved grensen og fikk krav om å betale moms for arbeidsverktøyet som han kjørte opp for en del andre.

Lenke til kommentar

Trodde strømforsyninga i alle pc'er taklet begge delene jeg? Er mulig jeg tar feil men... :hmm:

Delvis rett noen har den røde bryteren for å velge spenningsområde ryker godt når disse ikke stemmer tar noen ganger med hovedkort og andre tilkobla komponenter. Noen få har elektronikk som kontrollerer spenning og setter opp forsyninga for gjeldene område (100 eller 230V ) feks. noen Tagan modeller, se data her på s. 3 i test i OK: http://overklokking.no/art.php?artikkelid=11510&side=3 Mangler forsyninga mekanisk eller elektronisk bryter fungerer den kun på det spenningsområde som står på embalasjen og skilt på forsyninga.

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...