Stig-Arne Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Skal handle meg ny skjerm, 17" LCD Så står valget mellom en Nex 1770NX til kr 3295 og en Eizo L550 til 2495. Det er jo trossalt 800 kr forskjell. Er NEC skjermen så mye bedre at det forsvarer 800 kr forskjell? Spiller litt, men ikke så mye at jeg blir å irrietere meg over evt etterslep Endret 16. januar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Nja. Eg vil tru Necen er så mykje bedre at den forsvarer prisforkjellen. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 vel tro skal man gjøre i kirker Men på hvilke områder er den bedre liksom? mindre etterslep, skarpere bilde.. osv.. Eizo skjermen har jo ett kjekt veggfeste da Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Hardware.no tester Eizo L550 her Så tester de NEC'en her Ville valgt NEC'en selv. Har ikke sett EIZO'en i aksjon, men NEC'en er helt rå Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) har bestillt NEC skjermen.. men regner med det ikke følger med noen DVI kabel der nei? Endret 17. januar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
haakoo Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Nei, det følger med strøm og dsub-kabel. Ellers vil jeg påpeke at Nec-en har en del baklys, som alle andre skjermer med så lav kontrast. Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 huff og huff. Nec skjermen er noe forbanna herk når det kommer til svart og gråtoner. Hvorfor og hvordan kan du lese om her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=338049 Ja jeg starter å snakke om 1760NX menne det er 1770NX jeg kjøper og tester for så å sende den tilbake pga at ikke skjermen klarer sorte toner. Lenke til kommentar
enden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Baklys: Flere klager på at 1770NX har sjenerende baklys opp. Det er vel få som har klaget på dette med L550. Jeg så lite på begge de modellene jeg hadde inne til test Gråtoner: Det er en del som har klaget på manglende gråtoner, og problemer med å skille mørke kontraster på 1770NX. Jeg hadde problemet selv på min 2080UX+, men klarte å tweake det inn. Spill: Begge har bittelitt etterslep, men L550 er hakket dårligere Justeringsmuligheter: L550 suger hest, og jeg anbefaler en VESA-fot i stedet for den som følger med. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) vel, siden jeg langt i fra er så kresen som deg Rune_ , så vill jeg nokk ikke bry meg så mye.. .ALT er bedre enn den gamle crt skjermen min som jeg har nå Endret 17. januar 2005 av Stig-Arne Lenke til kommentar
Schnickaschnicka Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hvorfor koster eizo skjermen bare 2500? pga at den ikke har fot? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Fordi Nec 1770nx har nåke bedre specs. Kanskje fordi den ikkje har fot som du sa. Veit ikkje om dette er grunnen, men det kan jo være ein mulig grunn for at Eizo er billigare. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er vel fordi det er en gammel skjerm, mens NEC-en er klin ny. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Like fullt er Eizo L550 en glimrende skjerm. Bruker den nå i stedet for min gamle 17" CRT, og med DVI-tilkobling er den en fryd å bruke. Litt etterslep i Far Cry, HL2 går glimrende. Begge spillene er fullt spillbare. Eizo-en har også en sensor som justerer baklyset etter hvor mørkt det er i rommet. Dette er genialt hvis du jobber mye i Word o.l i miljøer med mye hvitt/lyse farger, fordi man ikke blir så sliten i øynene. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 har fått forståelse av at NEC skjermen også har noe lignende for å justere lysstyrken Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 har fått forståelse av at NEC skjermen også har noe lignende for å justere lysstyrken Det stemmer nok ikke. Hvis du tenker på Dynamic Visual så er ikke den i bruk på 1770. Helt hva det egentlig er har jeg heller ikke fått klarhet i Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Kan anbefale L550. Den er en fryd å bruke. Klart bilde og har ikke lagt merke til noe etterslep hverken i HL2 eller i CSS. Som sagt så er det et lite minus at den har så få fysiske justeringsmmuligheter. Men jeg som pleier å være på en del LAN synes at den er grei, enkel å ta med seg. Bare å ta den under ene armen og dataen under den andre. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Kan anbefale L550. Den er en fryd å bruke. Klart bilde og har ikke lagt merke til noe etterslep hverken i HL2 eller i CSS. Som sagt så er det et lite minus at den har så få fysiske justeringsmmuligheter. Men jeg som pleier å være på en del LAN synes at den er grei, enkel å ta med seg. Bare å ta den under ene armen og dataen under den andre. vel, har handlet skjerm nå, ligger å venter på å bli sendt nordover.. er vanvittig spent på hvordan skjermen er da det er min første LCD.. Takker for svar.. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg kan anbefale Nec, har selv en 1770NX Den funker som en drøm, ikke noe etterslep, og den har krystall klare bilder! Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er vel fordi det er en gammel skjerm, mens NEC-en er klin ny. Åå det er det som gjere det. Lenke til kommentar
akira7 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg kan anbefale Nec, har selv en 1770NX Den funker som en drøm, ikke noe etterslep, og den har krystall klare bilder! Helt enig. Anbefaler deg NEC'en. Har en selv og er kjempefornøyd med den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå