Gå til innhold

Hvilken pumpe er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pris er ikke synonymt med mengde, hva vannpumper angår.

Pris har her sammenheng med kvalitet, og generelt sett har jo Eheim et kvalitetsstempel som "top of the line" når det gjelder vannpumper.

Dermed er det ikke sagt at Hydor er dårlig! Jeg vil nesten si tvert imot, ikke minst fordi man får "mer vann for pengene" om man kjøper Hydor, i tillegg til at den tar mindre plass.

Lenke til kommentar

Altså hvis du ser litt nærmere på den sammelikningen du har linket til, og vi kun snakker flow, vil jo den Eheim (1250) pumpen yte ca det dobbelte av den i tabellen!

De som er sammenliknet er jo Eheim 1046 ca 600 lt.

Eheim 1250 vs Hydor 30 ser ut til å være ca like i vannmengde, Eheim ørlite mer på trykk.

Hva som er best har jeg vel gjort meg litt inhabil i å avgøre i dag, har akkurat bestilt meg en Eheim :p

Men jeg driver litt med akvarie, og også der er nok Eheim det mest annerkjente, og det er ikke fordi det er billigst, og heller ikke fordi det nødvendigvis pumper mest vann. Det som trekker opp er god tilgang til deler, og driftsikkerhet. I akvarie-verden er det faktisk like alvorlig med pumpestopp (ikke i løpet av sekunder riktignok), men et pumpestopp kan føre til fiskedød i løpet av under et døgn. Det er allvorlig for folk som er like psyko som oss her inne, da med vanvittig dyr fisk isteden for hardware :D

Lenke til kommentar
X-tremeOverclocker Skrevet 17/01/2005 : 15:12

Føler meg litt dum nå, leste feil. Er ikke merklig at jeg ble forvirra

Ingen grunn til det, hvem roter ikke, og går seg litt vill av og til med alle disse sammenlikningene av all mulig hw. Det viktigste er vel at det ble oppklart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...