Gå til innhold

ti4600 flaskehals i amd oppsett?


eXpanium

Anbefalte innlegg

SIPs er det samme som NOOPs

 

Eneste jeg vil reagere på er den dobble pilen fra skjermkort til skjerm, det stemmer ikke helt ville jeg si

DDC, Display Data Channel, hvor skjermen kan "snakke" med skjermkortet ang. høyeste oppløsning, refresh etc, slik at man ikke direkte trenger en monitordriver. Dette fungerer fint med "standard VGA plugg" (husker ikke hva den blå dingsen het igjen).

 

strømmen fra CPU og minne fra min egen tegning blir altså ikke som å "presse en grevling igjennom en hageslange" som du så fint kalte det litt tidligere, med et bedre skjermkort.

 

Nei, men jeg mente datastrømmen internt på skjermkortet når jeg sa det "fine" uttrykket mitt. Hvis man ser i forhold til hva GPURAM klarer å overføre data til og fra GPU i forhold til hva GPURAM får av data fra resten av systemet som skal presesseres så, jo, det blir en "flaskehals"... fordi båndbredden (som igjen er et resultat av fillrate) er bare ikke der for å godgjøre/"vise" "kapasiteten" til resten av systemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, men da har vi vel kanskje kommet til et punkt der vi begge har fått sagt det vi ville si, tydelig at ingen vil gi seg... Hva med å "ta natten" og kalle det en artig diskusjon? Jeg har iallefall fått mye glede av det, lært en hel del også :) Til moderatorer som har vært et tastetrykk fra å stenge denne tråden vil jeg bare si takk, ble skrekkelig mye off-topic her ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...