DargarWhiteFang Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hei! Jeg kunne ha delt opp denne posten i to, og lagt en i CPU og en i Minne avdelingen, men jeg håper det går greit om jeg legger den her som en post istedenfor. Jeg har: Zalman Reserator på CPU og GPU Jeg har AMD Barton +2500 TwinMOS Original 512MB x2 (totalt 1024) Connect 3D AIW Radeon 9800 ABIT NF7-S rev.2.0 Jeg har lagt FSB i Bios til 170, men den rapporteres til 342.444 i NVIDIA system Utility..? Skulle det ikke vært 170 * 2 = 340? Multiplier har jeg i Bios satt til 12. 12 * 170 = 2040MHz, men i NVIDIA system Utility så rapporteres den til 2054.656MHz. Minne-innstillingene er: RAS 7 RCD 3 RP 3 (Trodde det hadde andre navn, men det står så i Sys-util....) Har kjørt i 10 minutter og vel så det med F@H på maks, så den virker jo stabil. Sys-temp ligger på 25 CPU temp ligger på 38, men den stiger fortsatt. (Hadde oppe vinduet før jeg klokka, og da droppa tempen fra 44 til 30 på ca. 10 minutter, ute er det nemlig -20 og Reseratoren står 3 cm fra åpningen på vinduet i vinduskarmen.. Nå har jeg derimot stengt vinduet, blir fort kaldt for andre enn dataen.. Hva er mitt mål: Som den virkelig observante allerede har sett, så er jeg en aktiv F@H bruker på Hardware.no sitt lag, og jeg fant ut at det var for galt av meg å ikke klokke maskina når jeg har så flott kjøling på den. Derfor: Mitt mål er å øke F@H produksjonen så mye som mulig. Jeg kjører F@H som service via Ramdrive, men vil allikevel påstå at det ikke er mye å hente på å klokke ram'en. Jeg vil gjøre -alt- for å få mer poeng/dag ut av maskina, for eksempel så kanskje man kan tyne CPU mer dersom man slipper opp litt på RAM'en? alltså att man "klokker ner" timings på RAM'en for å kunne tyne mer på FSB'en???? Alle ideer og tips tas imot med takk og forsøk fra min side på å bruke innstillingene gjøres på eget ansvar. Jeg ser at ting som FSB og minnebus hastigheter osv henger i hop, men jeg er langt ifra stø nok til å vite om det er bedre å øke FSB enn multiplier etc. og jeg håper på å spare mye tid ved å få hjelp her på forumet! Håper på god respons, så hjelper dere jo sammtidig Hardware.no's F@H lag!! Endret 16. januar 2005 av Dargar Lenke til kommentar
haarod Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg skjønte ikke spørsmålet ditt helt. Det med å klokke ned timings for å tyne mer ut av FSB.. Btw, så tror jeg du får bedre respons på CPU avdelingen Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Ved ca 20C romtemperatur maxer Reserator1 ut på ca 53C. Dette tar minst 4 timer med load. mvh r. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 23. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2005 Ved ca 20C romtemperatur maxer Reserator1 ut på ca 53C. Dette tar minst 4 timer med load. mvh r. Bull... eller, sikkert ikke, men vil påstå at det varierer sterkt med oppsett og plassering etc. Mitt rom er minst 20 grader (sikkert 22 grader) men etter flere uker med 100% CPU Load, så går temperaturen -allldrig- over 45 hos meg.... oftest ligger den på 44 / 44.5 Uansett. Ga opp den der overklokkinga. for mye pes for lite nytte. F@H for klare seg med det bidraget som jeg gir nå. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Hva slags RAM har du? Med PC3200 har du fortsatt en del å gå på. Du har allerede ganske slappe timings, så jeg tror ikke det har noen hensikt å øke disse ytterligere. Generelt sett så får du høyest ytelse på Athlon XP når du kjører høyest mulig FSB med minnet i sync. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå