Gå til innhold

Internet fortsatt like tregt


Anbefalte innlegg

Hei folks

 

Nå har jeg formatert igjen for ente gang og kjørt alle antivirus/spyware program som listet opp annet sted her på forumet, og virus det finner de, med det samme jeg har plugga på nettet kommer de. Som før så opplevde jeg at de første timene gikk det lynraskt(4-5MB inn) for så å dabbe av til det ekstreme langsomme, som på sidene her som nå tar evigheter å laste inn, så jeg lurer på om ikke noen av der har andre forslag, kan det ikke være andre ting enn virus som gjør maskinen så treg?.

 

Alle forslag mottas med stor takk :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei folks

 

Nå har jeg formatert igjen for ente gang og kjørt alle antivirus/spyware program som listet opp annet sted her på forumet, og virus det finner de, med det samme jeg har plugga på nettet kommer de. Som før så opplevde jeg at de første timene gikk det lynraskt(4-5MB inn) for så å dabbe av til det ekstreme langsomme, som på sidene her som nå tar evigheter å laste inn, så jeg lurer på om ikke noen av der har andre forslag, kan det ikke være andre ting enn virus som gjør maskinen så treg?.

 

Alle forslag mottas med stor takk :roll:

Skjønner jeg deg riktig når du sier at til tross for virusscan, så har du fremdeles virus ???

Lenke til kommentar

Takker for svar fokens

 

Internet er like tregt om det er virus eller ikke, og virusene kommer jo nesten med en gang jeg har sletta de. Alt av kabler er bra, ikke noe som indikerer noe annet, så jeg får ta kontakt (igjen) med nettleverandøren min(Monet) og få de til å kontakte Telenor(igjen), noe de har gjort før, men ikke funnet noe feil. Men noe er funamentalt galt,jeg har hatt bredbånd i over 1 år og ikke hatt sånn problem som jeg nå har. Dette kan ikke ha noe med service pack2 og dets opptdateriger å gjøre?, hadde ikke problem før den tid

Lenke til kommentar

Har sjekka hastigheten flere ganger bla hos leverandøren min Monet og itavisen, og hastigheten er svææært varierende, fra 1.2 tl nesten 5 MB, men gjennomsnittlig ligger jeg på litt over 1.2 hos itavisen og noe høyere hos Monet. Jeg opplever Internet nesten så tregt som når jeg hadde ananlogt 56modem, så dere kan jo tenke dere frustrasjonen min

Lenke til kommentar
Du skriver:

 

1. Internet er like tregt om det er virus eller ikke, og virusene kommer jo nesten med en gang jeg har sletta de.

 

2. Dette kan ikke ha noe med service pack2 og dets opptdateriger å gjøre?, hadde ikke problem før den tid

1. Hvis virusene kommer tilbake med engang du kobler deg på nett, så har du enten en VELDIG gammel versjon, eller så har du ikke i det hele tatt.... Hvis du ikke har fått slettet virusene, så vil det gå treeeegt for å ikke snakke om alt annet du forårsaker av problemer for deg selv og andre).

 

2. SP2 har en innebygged brannmur. Prøv å skru av denne (hvis du har en selv fra før).

Lenke til kommentar

Beklager å si det men at Monet leverer variabel linje burde ikke komme som et sjokk.

 

Monet har hatt problemer lenge med å levere en stabil tjeneste. Går ut fra at du får linja over kabel-TV og ikke ADSL fra Monet.

 

Kabel-tv løsningen til Monet har ALDRIG vært stabil, så hvis du syns det har gått bra i 1 år må jeg si du har vært heldig etter min mening.

 

Men når oppkoblingen har fungert har du sikkert fått høyere fart enn det du betaler for. Det er i hvertfall min erfaring.

 

Tilbakemeldingene jeg har fått fra mine venner er at de opplever at forbindelsen er mer nede enn oppe å går.

 

Selv har jeg Telenor ADSL, har ikke opplevd et eneste avbrudd som ikke kunne forklarest.(oooopppppssss glemt å betale regningen :blush: ) på 3 år. Farta er som forventet det jeg betaler for, og frustrasjonen er minimal.

 

Mitt råd er, bytt leverandør og spar deg noen frustrasjoner.

 

Hilsen fra Revelmyra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...