Gå til innhold

meninger om en idé på en vanntank

Anbefalte innlegg

Hei jeg har sitti her og tenkt litt.. har bestilt meg TT settet, men har funnet ut at det ikke er noen sånn "kjapp og enkel" måte å fylle på settet med... (+ at jeg vil ha litt skrytefaktis over kabinettet mitt og må derfor ha en vanntank med stil). Da kom jeg på at jeg hadde sett noe som var ganske stilig og fikk derfor i gang min kreative side... og etter en stund kom jeg frem med denne idéen, men så er spørsmålet mitt... kommer den til å virke eller vil jeg få problemer med luft i systemet osv.?

post-224-1105905131_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva skal du med 3 tanker å 6 nippler....hvor skal du koble deg inn med di 6 slangene?

å at tt tanken er vansklig å fylle på hvor har du fott det fra?.man kobler bare på fylle på tanken å heller oppi til det er fult kjører litt så fyller man til streken thats it :)

Lenke til kommentar
hva skal du med 3 tanker å 6 nippler....hvor skal du koble deg inn med di 6 slangene?

å at tt tanken er vansklig å fylle på hvor har du fott det fra?.man kobler bare på fylle på tanken å heller oppi til det er fult kjører litt så fyller man til streken thats it :)

3tanker og 6 nipler da blir det en inn og en ut de andre går jo med for å forbinde de tre tankene :)

Lenke til kommentar
MÅ man ha tank da? :nei:

Nei, slett ikke!

Det går alldeles bra å kjøre uten tank, man får akkurat samme resultat.

Ulempen er at det som regel er litt mer "styr" med å få luften ut av systemet, men det lar seg løse det også.

En liten tank er uansett "kjekk å ha", både med tanke på påfylling, utlufting og nedtapping av systemet, som da blir mye enklere å utføre.

Lenke til kommentar

Akkurat, Skrue. Man trenger den ikke ;)

Et T-stykke øverst og nederst på systemet med en slangebit på hver.

Nederste slangebiten kan man ha litt lengde på slik at den kan løftes

til samme høyde som den øverste. Dytt inn en trakt og fyll på til nivået

nærmer seg toppen på den øverste slangebiten. Plugg begge to.

Luftbobler vil nå stige opp i den øverste slangen og man etterfyller

da med å sette trakten i den.

Har ikke noe slikt selv, men satt her og trimmet den lille grå litt :D

Kunne vel funket dette vel :huh:

Trippeltankene i trådstarten så litt siloaktige ut...

Hadde ruvet på toppen av en PC. Sammen med en modelltraktor.

Noe for en odelsgutt :D Nei fy, nå var jeg slem :whistle:

Edit: Temamodding kan man kalle det. Da høres det tøft ut :thumbup:

Endret av OogaBooga
Lenke til kommentar

Nettopp!

Brukte faktisk den løsningen den gangen jeg hjalp Candymann her på forumet med å montere vannkjøling i hans maskin.

Det tok som sagt noe tid å få ut all luften, men siden var det greit!

Kan jo samtidig nevne en pussighet i den forbindelsen. Etter en tid, så sank vannivået i de to 10cm slangene som ble brukt til påfylling / utlufting. Hele utstyret ble grundig sjekket for lekkasjer, uten at vi fant noen.

Årsaken kom senere for dagen, via en eller annen nettside(husker ikke hvilken); Silikonslanger vil over tid "svette" ut litt vann, uten at dette på noen måte kan føles eller sees.

Har man slangelengder av betydning, så vil man faktisk ha behov for å etterfylle vann desto oftere, uten at det egentlig er noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...