Gå til innhold

Trenger seriellkabel til musinng. på projektoren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en vanlig seriellkabel, så skal du ikke bruke en nullmodemkabel. En nullmodemkabel brukes til å knytte sammen maskiner, og har krysset signal mellom send/receive. Hvis det er en vanlig seriellkabel du skal ha, så ser denne mer riktig ut. Trenger du 10 meter, så må du kjøpe en tilsvarende han/hun i tillegg. Edit: Når det gjelder lengder på seriellkabel, så husker jeg ikke helt anbefalingene, men vi snakker om flere titalls meter hvis kabelen har god kvalitet.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar
Jeg trenger en seriellkabel mellom projektoren og PC-en for å kunne bruke fjernkontrollen som mus. Jeg trenger en 9-pins F/F, kan jeg bruke en vanlig nullmodemkabel til dette? F.eks denne? Og er det noen makslengde jeg bør forholde meg til på kabelen?

Vanligvis så er det snakk om nullmodem kabel. Kabel som gir kommuniasjon mellom 2 RS232 enheter. På utstyr som ikke skal ha nullmodem er det som regel "han" på ekstern enhet.

NB enkelte laptoper har dårlig signal kvalitet, slik at man kan få problemer med komunikasjon.

Dvs du har valgt rett.. Nullmodem kabel, DB9 F/F, 10 meter

Varenr: 10779(DEL-25C).

Bør jo sjekke med leverandør av projector for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt seriellkabel til prosjektor, men jeg leste i første post at denne kabelen skulle fungere som muskabel fra prosjektoren. Serielle muskabler er normalt en standard rett seriellkabel, som vist i spesifikasjonene her. Siden jeg egentlig visste lite om denne kabelen til prosjektorer, har jeg Googlet litt, og alle prosjektorene jeg har funnet har spesifisert enten RS-232© seriellkabel, musseriellkabel, rett seriellkabel, seriell forlengelseskabel eller kun (standard) seriellkabel. Ingen av de har nevnt nullmodem. Har også sett de leveret med en kjønnvender, hvis dette kan forklare mangelen på hann-kontakt. Men det betyr ikke at dette er korrekt i dette tilfellet, så en titt i manualen vil nok ikke skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...