c-NOfx Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 jeg skal installere linux på maskinen..så har jeg windows fra før av.hvordan får jeg installert linux på samme harddisk?? hva skal jeg gjøre liksom?! Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du må partisjonere opp disken, du kan ikke legge Win og Linux på samme stasjon. Dersom du har gjort det, er saken enkel. Inn med Linux CD, den booter og guider deg gjennom. Husk at du velger riktig harddisk til å gjøre til Linux disk. Husk størrelsen å¨disken, slik at du ikke velger feil disk. Har du ikke gjort partisjonert disken, er saken vanskligere. Skaff Partition Magic, eller innstaller Win på nytt, og del opp disken. Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 når jeg prøvde å installere linux så trykkte jeg enter sånn som det sto i menyen..men så stod han bare på et pungt å ventet liksom..det skjedde ikkenoe.. det sto running install... men det skjedde aldri noe..hva kan det være??? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Enten så booter ikke CD'en, ellers så samler den inn info. Hvor lenge venter du ? Kan ta laaaaaaaang tid, 2 til 10 min. Endret 16. januar 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
c-NOfx Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 ventet i 5 min ellerno kan prøve litt lengere da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå