haarod Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Har tenkt meg en ny pc og barebone virker veldig praktisk. Men jeg har noen spørsmål angående barebones. Produserer de mye varme? Overklokking? Hvor mange minne slots? IDE slots? Hvor mange HD har jeg plass til? Oppgraderingsmuligheter? Åssen er de å bygge i? Tenkte meg et shuttle system, hvilket er å anbefale? Har ikke noe prisaspekt siden jeg ikke har fått snakka med pappa'n min noe særlig. EDIT: Beklager feilpost. Endret 16. januar 2005 av HKoN- Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Valget er ganske enkelt, da det kun finnes en Shuttle til socket 939, SN95G5 Den produserer like mye varme som en annen PC med samme hardware, det kommer altså an på hva du putter i den. Sjekk linken min for specs og tester. Edit: Jeg flytter denne til SFF-kategorien, da jeg anser tråden som generelle spørsmål om SFF-maskiner. Endret 16. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du har plass til 2 RAMbrikker, 2 hdd'er (om du sløyfer floppydisk i oppsettet). De er ganske greie å bygge i, men du må ha tålmodighet, overklokking er jeg ikke sikker på siden jeg ikke har prøvd det selv. Det kommer helt ann på hva slags hw du har og hvor mye varme den produserer. Oppgraderingsmulighetene er større med et midi/fulltower, dette grunnet at hovedkortet i en shuttle ikke kan oppgraderes separat. Men CPU, Skjermkort og RAM kan jo oppgraderes gradvis, om det ikke lønner seg å kjøpe nytt system istedenfor å kjøpe nye løse ting til den "gamle shuttelen". SN95G5 er å anbefale vil jeg også si. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Leste på testen at man ikke kunne ha altfor mye ting inni der, pga PSU'en er ganske begrenset. Derfor lurer jeg på om det går fint med 2 HD, en dvdbrenner, et trådløst nettverkskort (er det innebygd?) og resten av tingene som er nødvendig eller blir dette for mye? Også er det plass til 2 optiske enheter? Hvis det ikke er, kan man bruke en dvdbrenner til å lese av vanlige cd'er? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 En DVD-brenner kan både brenne og lese CD-plater. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Så det er en alt-i-ett nesten da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå