Gå til innhold

Skall kjøpe meg ny pc !

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye har du tenkt til å bruke på pcen? Skal du ha med skjerm eller har du fra før?

Skjermkortet som er standard på 8400 er ikke noe fantastisk i det hele tatt når det gjelder spill. Du må oppgradere hvis du skal spille nyere spill med høye detaljer og oppløsning.

Lenke til kommentar
Hvor mye har du tenkt til å bruke på pcen? Skal du ha med skjerm eller har du fra før?

Skjermkortet som er standard på 8400 er ikke noe fantastisk i det hele tatt når det gjelder spill. Du må oppgradere hvis du skal spille nyere spill med høye detaljer og oppløsning.

har du vært innpå linken å lest hva du får med i det hele tatt eller gjetter du bare nå :thumbdown::hmm:

Lenke til kommentar

har du vært innpå linken å lest hva du får med i det hele tatt eller gjetter du bare nå :thumbdown::hmm:

Gjetter??

Skjønner ikke hva du mener... Du linket til frontsia for 8400 maskinene. Der ser jeg maskina du vil ha. Den ser grei ut men du kan oppgradere den så den blir bedre. Du sa du skulle ha en pc som var bra til spill. Da burde du oppgradere til 6800 eller bedre istedetfor x300se driten som er standard.

Så det så!

Edit: Du sa visst ikke allikevel at du skulle ha en pc som var bra til spill, men siden du valgte den pcen dell kalte "superspillPC" så regnet jeg med at du skulle spille en del. Maskinen er bra ellers med 1gb ram og en bra prosessor. Vet ingenting om skjermen som er forhåndsvalgt.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Som sagt så er x300SE ikke noe godt skjermkort i det hele tatt. Tar jeg ikke helt feil så er det kortet det nye low-end kortet til ATI.

Men har du tenkt å bruke rundt 11 000kr på en maskin så se litt på "månends tilbud" fra forskjellige webshopper. Som feks den fra komplett.no

Men bygger du selv så får du som regel mer for pengene.

Lenke til kommentar
Grafikkort 

128MB PCI-Ex ATI Radeon X300SET TV-Out & DVI 

fantastisk mantastisk ;) , nei dette kortet duger ikke til de tyngre spill i høyere oppløsninger med masse detaljer. maskinen "mega multimedia..." derrimot har et bra skjermkort. hvis du allikavel går for en "ferdigbygget" maskin av type dell "fantastisk", så ville jeg plusset på 1300 kr (som oppgraderingen koster på denne pc en hos dell) så ville du fått en brukbar 6800NU som jo har sine muligheter ;) .

mitt råd, kjøp heller pc "deler" hos en nettbutikk, så betaler du de 400 kroner for at de skal sette den sammen for deg, en smertefri løsning for deg, samtidig som du får meget bra komponenter (deler)

Lenke til kommentar

Gjetter??

Skjønner ikke hva du mener... Du linket til frontsia for 8400 maskinene. Der ser jeg maskina du vil ha. Den ser grei ut men du kan oppgradere den så den blir bedre. Du sa du skulle ha en pc som var bra til spill. Da burde du oppgradere til 6800 eller bedre istedetfor x300se driten som er standard.

Så det så!

Edit: Du sa visst ikke allikevel at du skulle ha en pc som var bra til spill, men siden du valgte den pcen dell kalte "superspillPC" så regnet jeg med at du skulle spille en del. Maskinen er bra ellers med 1gb ram og en bra prosessor. Vet ingenting om skjermen som er forhåndsvalgt.

Jeg har snakka med noen på jobben til fattern såmm har 5 års it utdanning å demm sa det hvar en grei pc til spilling!! :w00t::yes:

Lenke til kommentar

Hvorfor spør du i dette forumet hvis du vet best selv?

Hvis du vet selv at x300se og resten av maskina er det beste du kan få for 12k så bare bestill i vei du, jeg skal ikke stoppe deg...

Endret av TT88
Lenke til kommentar
hørte ikke no om resten av pcen da menn hva syns dere om det ?

Resten er bra. Du får jo med dobblet opp med minne så dette tilbudet er ikke så aller værst hvis du bare oppgraderer skjermkort.

Endret av TT88
Lenke til kommentar
hørte ikke no om resten av pcen da menn hva syns dere om det ?

Resten er bra. Du får jo med dobblet opp med minne så dette tilbudet er ikke å aller værst hvis du bare oppgraderer skjermkort.

:hmm: Hvilket av di skjermkortene di hadde å velge mellom vill dere anbefale?

Lenke til kommentar
Hvor mye har du planlagt å bruke på pc?

Hvis du ikke vil bruke for mye så er 6800 er bra valg (det alternativet under x300se).

har tenkt å bruke pcen til wow å cs ironstorm splintercell pandora to morrow blant annet passer 6800 kortet bra da eller??

Endret av Christer15
Lenke til kommentar

Var litt "eplekjekt" svar jeg ga, men;

- Kabinett og PSU er ikke noe sælig i Dell maskiner jeg har sett

- Du blir alltid overrasket hvor dell har spart penger (solgte hovedkort uten AGP en stund :wow: )

- Du får ofte ikke oppgitt all info (RAM hastighet etc.)

- Oppgraderer du ryker garaniten på feridgpcer

- Du får ikke velge blant "testvinnere" av feks skjermkort etc., du mpå tad det som er

.-... ville heller kjøpt ferdig pc gjennom f.eks. Komplett

EDIT: Leif was here

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Var litt eplekekt svar jeg ga, men;

- Kabinett og PSU er ikke noe sælig i Dell maskiner jeg har sett

- Du blir alltid overrasket hvor dell har spart penger (solgte hovedkort uten AGP en stund :wow: )

- Du får ofte ikke oppgitt all info (RAM hastighet etc.)

- Oppgraderer du ryker garaniten på feridgpcer

- Du får ikke velge blant "testvinnere" av feks skjermkort etc., du mpå tad det som er

.-... ville heller kjøpt ferdig pc gjennom f.eks. Komplett

syns dell er best broren min har det ingen kluss med det :D

Lenke til kommentar
Grafikkort 

128MB PCI-Ex ATI Radeon X300SET TV-Out & DVI 

mitt råd, kjøp heller pc "deler" hos en nettbutikk, så betaler du de 400 kroner for at de skal sette den sammen for deg, en smertefri løsning for deg, samtidig som du får meget bra komponenter (deler)

Nja nja, er det så mange nettshoper som tilbyr akkurat det? Komplett og MPX har i alle fall sluttet, de henviser til "PC-bygger" som unektelig er litt mer begrenset.........

JammenIkkeLettDaGitt

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...