talisar Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Syns det virker som om tilstander her er blitt sånn som det blir på en irc kanal etter et par år når den har vokst seg fin og stor. OP konflikter, krangling, og til slutt en gruppe folk som trekker ut av kanalen. Hadde vært fint om man holdt hardware.no og forumet adskilt når man ser på ting, for strengt tatt vil jeg ikke si de har veldig mye med hverandre å gjøre. Forumet, debattgruppen og artiklene ser jeg på som to vidt forskjellige ting. Og faktum er at reglene er satt av de som styrer forumet, om man ikke liker det får man finne seg et annet forum samma hva. HUFF nei, du får ikke diskutere med de samme folka, men alle forum har tullinger man kan diskutere med. Hardware.no er kanskje litt for seriøst, mangler egen kategori hvor lamere henges ut og litt sånn. (Sjekk isonews forumet f.eks:) ) Er det noe mer gøy enn å flame tullinger skikkelig? Kanskje ikke. Er vi blitt for snille? For 10 år siden var det bare nerder og spesielt intereserte som var på forums, og flaming var akseptert kultur. Er noen av moderatorene nå, som gamle at de drev med bbs'er og slikt? Har vi glemt hva det er å ha det gøy? Tar vi internett for seriøst? Hvorfor skal lover og regler gjelde på nettet? Eier noen internett? Ja, aner ikke, nei! -fine- Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 8. september 2002 Del Skrevet 8. september 2002 Det er jo helt klart en vanskelig balansegang. Å være engasjert er jo i utgangspunktet en positiv ting, og så lenge man får fremført poenget sitt så burde det være lov. Men hvis noen kommer med personlige utfall eller helt irrelevante bemerkninger, så har moderatorene all rett til å slå ned på det. Og som det er bemerket tidligere, moderatorene er bare mennesker. De gjør faktisk feil, og jeg har selv påpekt det, og vært i verbalt håndgemeng med dem :razz: Når brukermassen vokser, og den gjennomsnittelige kompetansen synker, så blir det helt klart vanskelig å holde orden på saker og ting. I tillegg har man de som alltid balanserer på kanten (de med MEGET sterke meninger, fanboys etc etc) som heller ikke gjør ting lettere. Med andre ord, ting funker i dag, men jeg tror ikke strengere sensurering og mer sletting er veien å gå. Flytt heller feilplasserte poster, gjerne til off-topic, søppel osv hvis de er useriøse. Reorganisering er veien å gå fremfor å fjerne poster. Lenge leve ytringsfriheten :razz: [ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-09-08 15:40 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå