qnstner Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei! Vet ikke helt om dette er den rette plassen å skrive dette men jeg prøver. Har nettopp kjøpt meg: -MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid -Samsung SpinPoint P80 80GB S-ATA 8MB cache 7200RPM -TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) -AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Bruker et gammelt skjermkort, Nvidia tnt2 ;p Har satt sammen alt og lagt inn winxp med sp2. Pc'en starter fint og kjører som aldri før. Har lagt inn alle de nyeste driverne til alt. Når pc'en har vært på i ca. 10 min så kommer det bluescreen hvor det står: BAD_POOL_CALLER og så starte maskinen seg på nytt. Jeg vet at det har noe med driverne å gjøre, men er ikke sikker på hvilke. Tror det kan være S-ata harddisken, siden det er et ikon nederst i hjørnet hvor det står: Safely remove hardware og innpå der finner jeg harddisken. Harddisken står som Ch.m 02. Jeg er egentlig ganske blank men har funnet noe om feilmeldingen på microsoft: Microsoft Håper noen av dere kan hjelpe meg med å forstå og kanskje oppklare problemet! På forhånd, Takk! Lenke til kommentar
miCro Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Socket 939 utgavene av dette kortet har hatt en del problemer med s-ata, men de fikk etter hvert løst problemet i de nyere BIOS utgavene. Derfor kan det kanskje være en ide å oppgradere BIOS å se om det hjelper? Lenke til kommentar
qnstner Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Ja! det er kanskje en ide aa proeve! men har ikke peiling paa hvor jeg finner det! *lete lete* Takker for tipset Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 BIOS finner du på disse sidene: http://msicomputer.co.uk/. Her finnes også et program som heter LiveUpdate (e.l.) som er ganske kjekt for å flashe hovedkort med ny bios versjon. Har slitt med nesten samme feilmelding selv, og endte opp med å sette ned hastighet på minnet til nest høyeste (133 eller 166... husker ikke helt ). Lenke til kommentar
qnstner Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Hei igjen! Har nettopp lastet ned live update og flasha BIOSen, virka ganske greit de 15 første minuttene men plutselig fikk jeg bluescreen igjen! Dumping av fysisk minne. Huff, skjønner ikke hva det kan være. Kan det ha noe med minnet å gjøre? Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Har lest at TwinMOS og MSI ikke går så bra sammen, men har selv MSI K8N Neo FSR og Corsair Value S. Jeg kjørte memtest86+ og fikk minnefeil. Skrudde som sagt ned minnehastigheten og kjørte memtest86+ igjen uten feil. Etter det har PCen vært stabil. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Biosen din som er gammel, dersom dette skjer etter S3. Kjent problem... last ned liveupdate og oppdater bios Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Biosen din som er gammel, dersom dette skjer etter S3. Kjent problem...last ned liveupdate og oppdater bios Memtest feilet på step 5. Har lastet ned siste bios v1.4, men det var fortsatt samme feil. Kom gjerne med flere tips . Lenke til kommentar
qnstner Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Gjorde som du sa Goodie! Jeg satte ned hastigheten til minnet ned til 166mhz! og har etter dette ikke opplevd noe bluescreen takker for tipset! men tiden vil vise om noe er galt ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå