ViperOz Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) hei , =) har akkurat skaffet meg en ny cpu og ett nytt hk , en p4 3.2E og ett asus p4c800 deluxe .. jeg har også en vapochill pe .. problemet er som følgende =) : når jeg starter datan og går inn i bios og leser av temp , så står den på ca 88 grader og går oppover mot ca 92 c :\ har montert vapoen 2 ganger for og være sikker på at det ikke er noe feil der .. biosen er ikke helt ny men den gjenkjenner prosessoren rett .. har også tatt en droopmod på kortet (vmod) .. jeg har 2 psuer så jeg starter kompressor lenge før hk/cpu .. men likevel får jeg desse tempraturene .. har lest litt rundt om at jeg ikke burde stole på det som står i bios .. jeg vet ikke om asus kortet bruker tempsensoren som er i cpu eller ikke , men likevel , det skal ikke bli så varmt .. forresten når jeg sitter i bios begynner den og lagge osv , sikkert pga den stepper ned cpu hastighet/hopper over clock cycles .. hk temp ligger på ca15-16c , noe som virker veldig lavt .. har også kjølere på mosfets/transistorer eller hva d nå enn er noen innspill om hva som kan være galt ? takker for ALL hjelp Endret 16. januar 2005 av ViperOz Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Dette høres veldig ut som monterings-feil, selv om du jo har montert to ganger. Kanskje prosessoren din ikke er plan? Eller kjølehodet for den saks skyld? Allikevel tror jeg vapoen ville klart å levere NOE form for kjøling, selv om den var feilmontert.. Lenke til kommentar
ViperOz Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 skal prøve noen ganger til . alt såg ganske plant ut da .. men jeg lurer på om det er biosen som spiller ett puss .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå