Gå til innhold

Festet til Intel 478 retail vifte/kjøleribbe knakk...

Halfedge

Anbefalte innlegg

Skulle løsne retailviften og kjøleribben på min Intel P4 478. "Låsen" som sitter på toppen av dette er laget av plast og sitter veldig godt. I en stresset situasjon brakk den ene av de tynne sidene

Jeg tror ikke denne 2-kroners delen er til salgs noe sted, og siden jeg var godt fornøyd med viften er det litt bittert å måtte bytte ut alt inkludert kjøleribbe og vifte.

Må jeg krype til korset og kjøpe ny vifte/kjøleribbe/festemekanisme (gode forslag til vifte)? Er det verdt et forsøk å bruke superlim eller blir det for risikabelt?

Gode råd mottas med takk!

Delen som brakk er den som kalles "clip assembly" på figuren på side 62 i dette dokumentet:

ftp://download.intel.com/design/Pentium4/...ts/29864303.pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte den hos Komplett. Der hadde de ikke plastdingsen i løssalg, så de anbefalte ny vifte/kjøleribbe etc.

Siden det ikke var det svaret jeg ønsket, så satset jeg på at andre her har gjort samme tabbe før meg og kommet på en annen løsning :smile:

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Jeg bor i Oslo og henter gjerne i området.

Hovedkortet mitt kommer tilbake fra service (defekt integrert nettverkskort) i begynnelsen av neste uke og da må jeg ha kjølingen klar. Begynner å bli desperat etter snart en uke uten PC hjemme :smile:

Lenke til kommentar

Har funnet en løsning som ser ut til å fungere (ihvertfall foreløpig).

Jeg limte sammen plasten med araldit (ikke veldig imponerende effekt), spjelket bruddet og surret med tape + tape rundt hele innretningen for å holde det sammen. Resultatet ser ut til å være at den er like fleksibel/bøybar som tidligere og det gikk greit å feste den. Får se et par uker om den holder mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...