Halfedge Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Skulle løsne retailviften og kjøleribben på min Intel P4 478. "Låsen" som sitter på toppen av dette er laget av plast og sitter veldig godt. I en stresset situasjon brakk den ene av de tynne sidene Jeg tror ikke denne 2-kroners delen er til salgs noe sted, og siden jeg var godt fornøyd med viften er det litt bittert å måtte bytte ut alt inkludert kjøleribbe og vifte. Må jeg krype til korset og kjøpe ny vifte/kjøleribbe/festemekanisme (gode forslag til vifte)? Er det verdt et forsøk å bruke superlim eller blir det for risikabelt? Gode råd mottas med takk! Delen som brakk er den som kalles "clip assembly" på figuren på side 62 i dette dokumentet: ftp://download.intel.com/design/Pentium4/...ts/29864303.pdf Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Send en mail til den butikken der du kjøpte CPUen. De kan kanskje hjelpe deg? -KJ Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 13. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2002 Kjøpte den hos Komplett. Der hadde de ikke plastdingsen i løssalg, så de anbefalte ny vifte/kjøleribbe etc. Siden det ikke var det svaret jeg ønsket, så satset jeg på at andre her har gjort samme tabbe før meg og kommet på en annen løsning :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 nå kan det jo hende at eg skifter til ein annen kjøler enn den vanlige, så da kan du jo kanskje få kjøpe min Lenke til kommentar
jevel Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Sitter med en retail Intel HSF her, jeg... :wink: Jeg bruker en Swiftech MCX478B selv, så jeg bruker ikke min. Hvor bor du henne i verden? -KJ Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Har 2 stk Intel vifter/ribber liggende - om du bor i kristiansandsområdet. Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Takk for svar! Jeg bor i Oslo og henter gjerne i området. Hovedkortet mitt kommer tilbake fra service (defekt integrert nettverkskort) i begynnelsen av neste uke og da må jeg ha kjølingen klar. Begynner å bli desperat etter snart en uke uten PC hjemme :smile: Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Og jeg holder til i Trondheim. -KJ Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Du kan jo prøve med strips, jeg hadde en CAK-38 som chipsett kjøler festa med strips i server'n... den mosterribba og masse Artic Silver. Så bare _litt_ blod-harry ut. Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 20. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2002 Har funnet en løsning som ser ut til å fungere (ihvertfall foreløpig). Jeg limte sammen plasten med araldit (ikke veldig imponerende effekt), spjelket bruddet og surret med tape + tape rundt hele innretningen for å holde det sammen. Resultatet ser ut til å være at den er like fleksibel/bøybar som tidligere og det gikk greit å feste den. Får se et par uker om den holder mål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå