Feh Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Tror også at Lars Holte har en bror som heter Stein...? Jeg har et par sanger av en DJ Stein H hvertfall dunno om H står for holte... for å få med litt av topic også (for en gangs skyld): Mange av vennene mine, som kommer hjem til meg en gang iblandt, sier når jeg setter på noe trance "aaah vegard, drit i det greiene der a, så kjedelig", etter de har hørt 10 sek av sangen altid like moro hver gang... Og når jeg tvinger dem til å høre på 1 sang eller 2, så sier dem "dæven, den var jo fet jo!" Og det værste av alt. En kompis av meg som før bare hørte på hip-hop og rock/metal satt på med en annen kompis av meg, og de hørte på Infected Mushroom, så konverterte han til å høre på trance og av alt, psy! (psychedelic) Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Og siden vi først er inne på det... Når disse store elektronika-"gudene", som noen av dere så pent kaller dem, fremfører live; Hvor mye av musikken er det som egentlig spilles der og da? Spiller de største av dem live i det hele tatt? Jeg mener; om alt faktisk fremføres der og da, som det som regel gjøres av all slags rock, så får jo publikum en mye større følelse av tilstedeværelse? Men det igjen går vel mye på hva slags faktorer en vektlegger i musikk... Det meste fremføres live, bortsett fra trommedelen av og til, men det gjøres live det og. Se på The Prodigy, Chemical Brothers, Aphex Twin, Massive Attack, Air, Hybrid, Xploding Plastix, Propellerheads, Red Snapper, Portishead, Four Tet, Fluke etcetcetc.. Alt gjøres live og det er helt fenomenalt. Men det spiller ikke så stor rolle når man er på et enormt trance party med en fantastisk DJ, det er like kult det og Men metalltroll, go away (noe triphop her og der, men det er elektronika det og) EDIT : Infected Mushroom gjør også alt live (etter tråden til feh). Endret 17. januar 2005 av apoxdigital Lenke til kommentar
Feh Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 At det derimot er mulig å "lage" (mer eksakt sette sammen ferdiglagde lyder til en helhet) noe elektronisk veldig fort og enkelt med lekeprogram som eJay ol. Den musikken kommer aldri i butikkhyllene, eller noe annet sted enn private hjem, skoleprosjekter etc. Selv de mest cheesy låtene som blir populære (f.eks Dina - Bli hos meg), er faktisk ganske gjennomførte... og ikke satt sammen på 1-2-3 som du sier her... Det er bare at oppbygnigen er laget slik at det skal være fengende... Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Virker som om mange tror at de som liker trance KUN hører på det! Det er i hvert fall IKKE tilfellet. Selv hører jeg på mye annen elek. musikk, som Daft Punk, The Chemical Brothers, Roger Sanchez, Ralph Myerz & The Jack Herren Band (electro-rock) etc, etc, etc. I tillegg kommer prosjekter som U2, Keane, Travis m. f. Og jeg vil forøvrig legge til en ting: Innen trance kan man praktisk talt finne instrumenter/elementer fra så å si alle musikk-sjangre -> klassisk, rock, pop, electronika etc. Har et fint "bevis" her -> http://www.ashkanfardost.com/ -> STUDIO -> nest nederst! Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Virker som om mange tror at de som liker trance KUN hører på det! Det er i hvert fall IKKE tilfellet. Selv hører jeg på mye annen elek. musikk, som Daft Punk, The Chemical Brothers, Roger Sanchez, Ralph Myerz & The Jack Herren Band (electro-rock) etc, etc, etc. I tillegg kommer prosjekter som U2, Keane, Travis m. f. Og jeg vil forøvrig legge til en ting: Innen trance kan man praktisk talt finne instrumenter/elementer fra så å si alle musikk-sjangre -> klassisk, rock, pop, electronika etc. Har et fint "bevis" her -> http://www.ashkanfardost.com/ -> STUDIO -> nest nederst! Selvsagt bruker man instrumenter, hva annet skal man bruke ? Men mange instrumenter får man i VSTi form (bruker som oftest kun VSTi's bortsett fra mine hardsynths) og en hel haug av editing/compoFX-VST's. Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Virker som om mange tror at de som liker trance KUN hører på det! Det er i hvert fall IKKE tilfellet. Selv hører jeg på mye annen elek. musikk, som Daft Punk, The Chemical Brothers, Roger Sanchez, Ralph Myerz & The Jack Herren Band (electro-rock) etc, etc, etc. I tillegg kommer prosjekter som U2, Keane, Travis m. f. Og jeg vil forøvrig legge til en ting: Innen trance kan man praktisk talt finne instrumenter/elementer fra så å si alle musikk-sjangre -> klassisk, rock, pop, electronika etc. Har et fint "bevis" her -> http://www.ashkanfardost.com/ -> STUDIO -> nest nederst! Selvsagt bruker man instrumenter, hva annet skal man bruke ? Men mange instrumenter får man i VSTi form (bruker som oftest kun VSTi's bortsett fra mine hardsynths) og en hel haug av editing/compoFX-VST's. Poenget mitt var at IKKE ALLE bruker instrumenter i sofware "format"....skjønner? Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Ikke for å dra off-topic, men når jeg snakka om utlandet angående elektronisk musikk så fikk vi nå et perfekt eksempel på det, quoter Jerre fra en annen tråd : Ble selv smittet av club-viruset etter en utlandstur. Anbefaler artister som Armand Van Helden, Benjamin Bates, Bob Sinclair, Carl Kennedy, David Guetta og Michael Gray. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Tror også at Lars Holte har en bror som heter Stein...? Jeg har et par sanger av en DJ Stein H hvertfall dunno om H står for holte... Aner ikke om de to er i familie, men jeg synes "DJ Stein H - Connected Vol 1" er et veldig bra album. Hører ikke så mye på det nå lenger, men det hender. Mimre, mimre Endret 17. januar 2005 av OBServer Lenke til kommentar
fredriri Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Det er det minste problem å lage eJay for andre sjangere også, men det er vel trance som har fått det "dårlige" stempelet på seg pga dette dra-og-slipp programmet. Legg til litt bass, trommer, gitarriffs, og enkle vokaler, så har man en hvilken som helst annen låt. Norman Cook (Fatboy Slim) er en anerkjent og respektfull dj og producer. Men han er kongen av samples, og det han bruker mest tid på, er å sette sammen det andre har laget før han. Det er omtrent slik jeg gjorde leksene mine på skolen... Allikevel fikk jeg gode karakterer, selv om jeg valgte Cook-metoden! Endret 17. januar 2005 av fredriri Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det er det minste problem å lage eJay for andre sjangere også, men det er vel trance som har fått det "dårlige" stempelet på seg pga dette dra-og-slipp programmet. Legg til litt bass, trommer, gitarriffs, og enkle vokaler, så har man en hvilken som helst annen låt. Norman Cook (Fatboy Slim) er en anerkjent og respektfull dj og producer. Men han er kongen av samples, og det han bruker mest tid på, er å sette sammen det andre har laget før han. Det er omtrent slik jeg gjorde leksene mine på skolen... Allikevel fikk jeg gode karakterer, selv om jeg valgte Cook-metoden! Samples -> HIPHOP! *Kremt* Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Samples - HVA SOM HELST MUSIKK *kremt* Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Samples - HVA SOM HELST MUSIKK *kremt* Rett i det -> sampling betyr omdanning fra analog til digital lyd...men samples brukes vel mer om lydkutt man bruker for å sette sammen til en låt! Endret 17. januar 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Joda, men HipHop er da aldeles ikke alene om å gjøre det! Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
e321 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 altså du hører bare på trance? Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) ^ Ja, LOL, det er jo det han sier! Endret 19. januar 2005 av Calcuta Lenke til kommentar
Umbra Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) - Innholdet er slettet - Endret 6. januar 2006 av Umbra Lenke til kommentar
pretensiøselns Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Kanskje litt OT, men skitt. Ingen som vet om noen _norske_ Trance/EDM-community der ute? (eneste jeg vet om er Trance addict sitt norske forum ) alle forslag mottas med takk Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Jeg har "Just be" med Tïesto, har bestilt "Nyana", som såvidt jeg forstår består av en utendørsdisc og en club disc. Leste et review som gav den god karakter, men jeg lurte på hvordan de albumene skiller seg ut sånn generelt sett? Mixen på "Just be" er (IMHO) veldig bra, fresh lyd og bra programmering, slike ting. En kamerat som ikke hadde noe spesielt forhold til Tïesto, tiltet da han hørte "Traffic". Utover Tïesto liker jeg også Bureen, Dumonde, Groove Armada (jepp), Groove Coverage, Megara, DJ Shog, Massive Attack (jada, er ikke trance eller dance, men et av mine favorittband, deilig musikk når en er litt frakoblet), The Thrillseekers, Ocean Lab, Russen Mafia O.S.V. Når jeg "chiller", hører jeg gjerne på "Lights out 2" med Steve Lawler eller Boards of Canada. Fikk faktisk kjeft av en kanadier en gang på nettet da jeg nevnte at jeg likte BoC, han trodde jeg gjorde narr av Kanada.. lol. Utover det liker jeg også klassisk, jazz, pop, acid-pop, rock, heavy m.m. Forøvrig føles det som å kle seg naken midt på torget når jeg forteller alle hva jeg liker :-) Jeg må forresten legge til en låt jeg hørte på showet til Armin Van Buuren, og som jeg synes er noe av det absolutt deiligste som noensinne er laget i genren. Den gir meg totalt gåsehus hver eneste gang jeg hører den (hørte den nettopp, fremdeles gåsehud og ståpels) G&M Project - Sunday Afternoon (Nu Nrg Remix) Overgangene i låten gir meg frysninger av det gode slaget, den er så mektig, symfonisk.. vakkert! Er det mulig å få tak i en CD med den, og om mulig en enda fetere versjon? Mulig jeg har billig smak, men denne låten er helt fantastisk, den gjør noe med meg. Endret 20. januar 2005 av Sundiver Lenke til kommentar
danger_of_death Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 G&M Project - Sunday Afternoon (Nu Nrg Remix) Er det mulig å få tak i en CD med den, Jepp den er på Trancemaster 4001 og om mulig en enda fetere versjon?, Hmm... det fins noen remixer til av den men de er ikke like bra som nu nrg sin rmx. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå