Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Er vel ikke uten grunn at du har valget "NON-DOS Partition" Det er jo en grunn det ja... men du ser fremdeles ikke ntfs partisjonene der Jeg har f.eks. formatert haugesvis med winnt pc'er og lagt inn win98 på dem, da opplever jeg dette... Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du har en -98 bootdisk, kan du bruke fdisk til å slette alle partisjoner på disken din, og så opprette en ny. Så skulle det være klart for en cleanInstall. Lykke til.. Kan du snakke så jeg forstår. Jeg har XP home (også kalt homo) edition. Ikke noe 98-tull. Du skjønner sikkert at jeg er veldig skrekkslagen etter det som skjedde. XP Homo-edition ja Som andre har sagt, skal du fjerne alt på harddisken er det like greit å bruke xp cden og slette partisjonene derfra. Evt bare reinstallere med hurtigformatering til den partisjonen xp allerede ligger på om du har partisjoner du vil ta vare på. Plankekjøring! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ups, dead link - fixet nå! Og gjør som zbegra sier, slett non-dos partisjonen. De syns... Har sett de sjøl! Hva er non-dos partisjonen? -Det er aldri for sent og lære! Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Er vel ikke uten grunn at du har valget "NON-DOS Partition" Det er jo en grunn det ja... men du ser fremdeles ikke ntfs partisjonene der Jeg har f.eks. formatert haugesvis med winnt pc'er og lagt inn win98 på dem, da opplever jeg dette... Tror kanskje vi snakker rundt hverandre her nå. I Dos syns ikke ntfs-partisjoner, men i fdisk syns de og kan slettes! Enig da?? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ups, dead link - fixet nå! Og gjør som zbegra sier, slett non-dos partisjonen. De syns... Har sett de sjøl! Hva er non-dos partisjonen? -Det er aldri for sent og lære! En partisjon som ikke har filsystemet FAT Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor gjøre det så sinnsykt vanskelig..? Boot ifra xp cd'en så går det lekende lett Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Er vel ikke uten grunn at du har valget "NON-DOS Partition" Det er jo en grunn det ja... men du ser fremdeles ikke ntfs partisjonene der Jeg har f.eks. formatert haugesvis med winnt pc'er og lagt inn win98 på dem, da opplever jeg dette... Tror kanskje vi snakker rundt hverandre her nå. I Dos syns ikke ntfs-partisjoner, men i fdisk syns de og kan slettes! Enig da?? Ja jeg er enig! Skal jeg installere XP på en FAT32 ellet ntfs-partisjon? Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Er vel ikke uten grunn at du har valget "NON-DOS Partition" Det er jo en grunn det ja... men du ser fremdeles ikke ntfs partisjonene der Jeg har f.eks. formatert haugesvis med winnt pc'er og lagt inn win98 på dem, da opplever jeg dette... Tror kanskje vi snakker rundt hverandre her nå. I Dos syns ikke ntfs-partisjoner, men i fdisk syns de og kan slettes! Enig da?? Mulig enig med det, men kan noen forklare når jeg bruker fdisk fra win-98 cd'en (starte opp med cd'en) at jeg ikke ser ntfs partisjoner da? dette gjelder gamle compaq desktop pc'er med pentium til pentium 2 cpu'er.. Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du kan velge, men vil vel annbefale en ntfs.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor gjøre det så sinnsykt vanskelig..?Boot ifra xp cd'en så går det lekende lett Hvordan booter vi i fra XPCDen? Jeg har prøvd å restarte med CDen i det virka ikke... Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 men kan noen forklare når jeg bruker fdisk fra win-98 cd'en (starte opp med cd'en)at jeg ikke ser ntfs partisjoner da? Nei det kan jeg ikke forklare, har aldri hatt problemer med å se ntfs-partisjoner i fdisk. Lenke til kommentar
cocky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor gjøre det så sinnsykt vanskelig..?Boot ifra xp cd'en så går det lekende lett Hvordan booter vi i fra XPCDen? Jeg har prøvd å restarte med CDen i det virka ikke... Ved å gå inn i BIOS og si at maskina skal boote fra cd-rom først. H Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvorfor gjøre det så sinnsykt vanskelig..?Boot ifra xp cd'en så går det lekende lett Hvordan booter vi i fra XPCDen? Jeg har prøvd å restarte med CDen i det virka ikke... Da må du sjekke i BIOS om CD står før harddisk som boot-device.. Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvordan booter vi i fra XPCDen?Jeg har prøvd å restarte med CDen i det virka ikke... Sikkert fordi den sjekker hd for os først under oppstart. Du må velge i biosen at cd-rom skal ha "first boot priority" (heter ihvertfall det hos meg) Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 litt sent ute med den ja.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Kan noen si steg for steg hva jeg skal gjøre fra jeg starter PCn opp med fdisk i diskettstasjonen? -Takker for alle svar! Endret 16. januar 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
IHASBOOK Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Stakker pentium 4. Dere gjør det altfor vanskelig for han! boot fra xp cd <-- mitt tips Gå inn i bios , og fiks boot priority.. cd rom = 1 boot priority save og exit og prøv på nytt Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Start pc'n med floppy som 1. boot. skriv fdisk, trykk enter. Velg fjern partisjoner og så non-dos, fjern alle som eventuelt ligger der. Så må du opprette en primær dos-partisjon før du restarter maskina di og velger å boote fra cd'n med xp på. Så er det bare å installere Lykke til - igjen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Stakker pentium 4. Dere gjør det altfor vanskelig for han! boot fra xp cd <-- mitt tips Gå inn i bios , og fiks boot priority.. cd rom = 1 boot priority save og exit og prøv på nytt Jeg har prøvd det men greier ikke formatere derfra. Jeg bare installerte XP på nytt men beholdt alle filene og instillingene. Det eneste som var forandret var at skjermdriverne var vekk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Start pc'n med floppy som 1. boot. skriv fdisk, trykk enter.Velg fjern partisjoner og så non-dos, fjern alle som eventuelt ligger der. Så må du opprette en primær dos-partisjon før du restarter maskina di og velger å boote fra cd'n med xp på. Så er det bare å installere Lykke til - igjen... Hvordan oppretter jeg en primær dos-partisjon???!!! Endret 16. januar 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå