Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hver gang jeg slår på PCn min og kommer inn på skriverbordet er det normalt at man kan gå inn på internett, spille spill etc. Med en gang jeg skal gjøre noe slikt "låser" PCn seg, og den eneste muligheten og få den av er og holde inne power knappen. Dette begynte når jeg var på et LAN. Jeg har såpas "hjerne" at jeg har skjønt at det er et (eller flere) virus. Så begynner problemet: Jeg klarer ikke formatere disken (jeg har bare en disk i PCn. 160GB). Har prøvd og restarte med recoveryCDen i og laget oppstartsdiskett (her har jeg brukt komandoen: format c:) men ingenting virker. Hva skal jeg gjøre? Jeg greier og komme inn på BIOSen men går det ann og formatere derfra?... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 vis jeg forstår deg riktig kan du ikke formatere C: Ettersom det er der Windows ligger. Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du har en -98 bootdisk, kan du bruke fdisk til å slette alle partisjoner på disken din, og så opprette en ny. Så skulle det være klart for en cleanInstall. Lykke til.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg vill formatere disken, men greier ikke gjøre det fra min datamaskin ettersom maskinen klikker med en gang jeg prøver og gå inn på min datamaskin... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du har en -98 bootdisk, kan du bruke fdisk til å slette alle partisjoner på disken din, og så opprette en ny. Så skulle det være klart for en cleanInstall. Lykke til.. Kan du snakke så jeg forstår. Jeg har XP home (også kalt homo) edition. Ikke noe 98-tull. Du skjønner sikkert at jeg er veldig skrekkslagen etter det som skjedde. Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du har en -98 bootdisk, kan du bruke fdisk til å slette alle partisjoner på disken din, og så opprette en ny. Så skulle det være klart for en cleanInstall. Lykke til.. Kan du snakke så jeg forstår. Jeg har XP home (også kalt homo) edition. Ikke noe 98-tull. Du skjønner sikkert at jeg er veldig skrekkslagen etter det som skjedde. Skjønner ikke problemet ditt jeg. Du kan fint bruke en Windows 98 oppstartdiskett selv om du har WinXP home... For å si det sånn så tror jeg ikke du kan lage noen oppstartsdiskett i WinXP. En oppstartsdiskett kan du laste ned fra Bootdisk.com Lenke til kommentar
moav Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Det han mener er at du stapper inn en win98 oppstartsdiskett og booter fra diskettsatsjonen. Altså bruker du ram drive. Det vil si at du bruker 98 oppstarsdisketten som et OS. Så skriver du fdisk og sletter parisjonene på disken. Poff ferdig (ops for sent) Endret 16. januar 2005 av moav Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis du har en -98 bootdisk, kan du bruke fdisk til å slette alle partisjoner på disken din, og så opprette en ny. Så skulle det være klart for en cleanInstall. Lykke til.. Kan du snakke så jeg forstår. Jeg har XP home (også kalt homo) edition. Ikke noe 98-tull. Du skjønner sikkert at jeg er veldig skrekkslagen etter det som skjedde. Skjønner ikke problemet ditt jeg. Du kan fint bruke en Windows 98 oppstartdiskett selv om du har WinXP home... For å si det sånn så tror jeg ikke du kan lage noen oppstartsdiskett i WinXP. En oppstartsdiskett kan du laste ned fra Bootdisk.com Jeg har lagd en oppstartsdiskett på "familie PCn" men vet ikke helt åssen jeg bruker den Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) En dritt åssen system du kjører fra før. Last ned denne Win98BootDisk Installer på en disket, boot med den og kjør fdisk. Da kan du slette alle partisjoner som er på hd'n din og så lage en ny som du da kan installere "hva du en måtte ønske" på.. Var visst noen som var litt kjappere der ja.. Endret 16. januar 2005 av WannabeZZ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 En dritt åssen system du kjører fra før.Last ned denne Win98BootDisk Installer på en disket, boot med den og kjør fdisk. Da kan du slette alle partisjoner som er på hd'n din og så lage en ny som du da kan installere "hva du en måtte ønske" på.. Var visst noen som var litt kjappere der ja.. Er fdisk en komando man skal skrive inn? Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Innføring i FDISK Edit: ikke den beste men duh, det er jo Microsoft Endret 16. januar 2005 av zbegra Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis partisjonene dine er fat så kan du bruke win-98 oppstartdisketten ikke hvis du har ntfs (som du antagligvis har) start opp med win xp cd'en din og gjør det der! Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hvis partisjonene dine er fat så kan du bruke win-98 oppstartdisketten ikke hvis du har ntfs (som du antagligvis har) start opp med win xp cd'en din og gjør det der! Er det ikke som regel en 7-8mb upartisjonert plass som kan brukes til dette formålet? trodde oppstartsdisketten lagde en midlertidig partisjon ut ifra det området. Mulig jeg tar feil. Endret 16. januar 2005 av zbegra Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis partisjonene dine er fat så kan du bruke win-98 oppstartdisketten ikke hvis du har ntfs (som du antagligvis har) start opp med win xp cd'en din og gjør det der! Dette er ikke korrekt, det er fullt mulig å slette ntfs, linux-partisjoner osv. med fdisk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 En dritt åssen system du kjører fra før.Last ned denne Win98BootDisk Installer på en disket, boot med den og kjør fdisk. Da kan du slette alle partisjoner som er på hd'n din og så lage en ny som du da kan installere "hva du en måtte ønske" på.. Var visst noen som var litt kjappere der ja.. Den linken funka jo bra... Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk (som følger med win 98, fdisk som følger med linux-os støtter det)og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Endret 16. januar 2005 av Godlike Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 dos støtter ikke ntfs sånn uten videre... hvis du f.eks skal bruke fdisk og slette noen ntfs partisjoner så ser du dem ikke i partisjonstabellen.. Er vel ikke uten grunn at du har valget "NON-DOS Partition" Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hvis partisjonene dine er fat så kan du bruke win-98 oppstartdisketten ikke hvis du har ntfs (som du antagligvis har) start opp med win xp cd'en din og gjør det der! Er det ikke som regel en 7-8mb upartisjonert plass som kan brukes til dette formålet? trodde oppstartsdisketten lagde en midlertidig partisjon ut ifra det området. Mulig jeg tar feil. Jeg har ikke hørt noe om det men... Lenke til kommentar
Nemezis Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ville d ikke vært enklere å boote xp fra instalasjons cd'en og ta det der ifra?? Lenke til kommentar
WannabeZZ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ups, dead link - fixet nå! Og gjør som zbegra sier, slett non-dos partisjonen. De syns... Har sett de sjøl! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå