Gå til innhold

pcen restarter av seg selv når jeg prøver å starte

Anbefalte innlegg

får noen timer siden klikket pcen min, og jeg måttte skru den av ved å holde inne power off knappen.

da jeg startet den opp igjenn noen timer senere kom det opp en meldign om at windovs unskylte seg en feil og jeg fikk alternativer om hvordan jeg ville starte windows, jeg valgte start windows normally, og den vanlige windowslogoen kom opp og den begynte å loade.

Men etter en kort stund bare bootet pc'en på nytt helt av seg selv... og jeg har prøvd alle alternativene, men ingen ting virker, jeg har koblet inn og ut strømmen også.

noen ideer på hva som kan være galt? kommer ikke inn i windows.

Endret av norma_saw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Start opp i recovery konsollet (start via XP cd'en) og kjør scandisk. For å komme i recovery konsollet så trykker du R første gangen du blir spurt om det...

Håper det fikser det.

je blir ikke spurt om å trykke r når jeg prøver å boote med xp-cden, får bare bluescreen.

back-up plan: hvordan formaterer man?

Lenke til kommentar

når jeg starter recovery greiene når jeg booter med xp-cden, får jeg bekjed om en floppy disk som heter :windows automated recovery disk

denne har jeg ikke, og når jeg starter opp og bare lar den boote med xp-cden får jeg bluescreen.

jeg har en win98 oppstartsdiskett, hvis det er til hjelp...

Lenke til kommentar

vet at jegt hadde en minnefeil fra før av, mest sansynelig i hovedkortet. fant ut det i memtest, da restartet den av seg selv innemellom, når pcen min utførte "vansklige" oprasjoner.

skal spørre en kamerat om han kan brenne en cd med the ultimatebootdisk .

noen ideer på hvor feilen kan ligge?

Lenke til kommentar

Vel, du sier jo selv at du har hatt problemer med ram'en, for meg så høres det ut som det er problemet.

Ellers kan du jo åpne pc-en og se om cpu vifta går, evt. gå i bios å sjekke temperaturen på den.

Hva slags pc har du egentlig?

Lenke til kommentar
Vel, du sier jo selv at du har hatt problemer med ram'en, for meg så høres det ut som det er problemet.

Ellers kan du jo åpne pc-en og se om cpu vifta går, evt. gå i bios å sjekke temperaturen på den.

Hva slags pc har du egentlig?

hmm, når du nevner det, jeg drev i bios og så etter hvordan man setter bed fsb på ramen for å se om det virker, så prøvde jeg tilfeldigvis å sette på sånn CPU fan alarm, og når jeg restarta blinka det at de ikke var noen cpuvifte :hmm:

skal se inni i kabinettet når jeg kommer hjem.

når njeg tenker meg om så det ut som det var normal tempratur på cpu i bios :/

se profil for specs på pcen

takker for all hjelpen hittill, og setter også pris på all fremtidig hjelp

Lenke til kommentar

For meg så høres det egentlig ikke ut som en hardware feil, vanligvis når det er noe galt med ram eller hk, så pleier den å pipe, eller ikke starte idetheletatt, og med tanke på at du har prøvd to ram-brikker. Jeg har vært borti at cpu-er oppfører seg på den måten du beskriver.

Har du prøvd å ta en repair installasjon av windows?

Lenke til kommentar
For meg så høres det egentlig ikke ut som en hardware feil, vanligvis når det er noe galt med ram eller hk, så pleier den å pipe, eller ikke starte idetheletatt, og med tanke på at du har prøvd to ram-brikker. Jeg har vært borti at cpu-er oppfører seg på den måten du beskriver.

som sagt, når jeg putter i winxp cden og prøver å starte, og bare lar den gå hele tiden, får jeg bluescreen....

Lenke til kommentar

som sagt, når jeg putter i winxp cden og prøver å starte, og bare lar den gå hele tiden, får jeg bluescreen....

Beklager, hadde ikke lest posten ordentlig :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...