Migr Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hey jeg har fått trojan virus ...og det kommer opp hele tiden at det ikke kan fikses.. Hvordan fikse det? Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fått akuratt samme, men fikk automaticly repared.. Hva er dette viruset? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Noter virusnavnet, finn det på Symantec's hjemmesider, der ligger det nøyaktig info om hvordan man steg for steg fjerner det. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 http://housecall.trendmicro.com/ Kjør online virusscan, den tar den trojaneren. Har gjort det to ganger i forrige uke. Lykke til!! Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hver gang jeg skrur av brannmuren kommer dette, men alltid automtaisk slettet, ligger alltid i temp, kan jeg slette hele temp mappen? Lenke til kommentar
akh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Innholdet i temp-mappen kan du fjerne, ja. Godt tips: ikke skru av brannmuren, bruk opera eller firefox. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Fjern trojanen på følgende måte: - Finn ut hvilke(n) fil(er) som er infisert, og skriv de ned på en lapp. - Start maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart). - Slett filene manuelt! Hvis Windows trenger de infiserte filene kan du eventuelt installere de fra Windows-CD'en din senere. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Her ligger et lite problem.. har ikke cdene, jobben te pappsen sendte dem bortover her nå vi fikk maskinen. Er det noen annen måte og spille spill over nettet på? Battle for Middle Earth (som jeg spiller) klikker hvis den er på og jeg går online.. Er det helt trygt og slette temp mappen som ligger i c:windows/temP? Takk, Gunners Lenke til kommentar
akh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Som sagt, bare fjern alt innholdet. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Som sagt, bare fjern alt innholdet. Smart som jeg skulle være siden Trojan viruset som sagt alltid er noe.exe i temp i windows mappen skulle jeg slette hele skiten men er dette .exe filer? Edit: hva gjør troja med maskinen? Troy.doc Endret 16. januar 2005 av [TA]Gunners Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Gunners' date='16/01/2005 : 19:54'] Edit: hva gjør troja med maskinen? Hentet fra guiden min: Trojanske hester: virus som åpner en bakdør til maskinen din, slik at hackere kan få full eller delvis kontroll over den. Lenke til kommentar
akh Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Og jeg tror nok at trojaneren hadde klart å opprette en ny mappe evt lagt seg et annet sted hvis du fjernet hele temp-mappen. MÅ du bruke IE for å spille over nettet da? Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Vet ikke, får tilbud om å ikke blokke som med all annen internett aktivitet, men når jeg spiller det så henger det seg ALLTID opp hvis brannmuren er på (over internett)... Er trojaneren farlig? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Gjør som jeg sa tidligere: Fjern trojanen på følgende måte:- Finn ut hvilke(n) fil(er) som er infisert, og skriv de ned på en lapp. - Start maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart). - Slett filene manuelt! Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Gjør som jeg sa tidligere:Fjern trojanen på følgende måte:- Finn ut hvilke(n) fil(er) som er infisert, og skriv de ned på en lapp. - Start maskinen i sikkermodus (F8 under oppstart). - Slett filene manuelt! Kordan kan eg finne dem då? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Søk gjennom alle harddiskene dine med antivirusprogrammet ditt. Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Har gjort men finner ingen ting.. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 hva med å bare slette den? Hvor og hva den heter står jo der. Lenke til kommentar
mr_menace Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Prøv å slette med et annet antivirus AVG antivirus Endret 17. januar 2005 av mr_menace Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå