Gå til innhold

Spørsmål Angående Atrac3plus

Anbefalte innlegg

Heisan.

Jeg har et spørsmål til dere, og det er om det finnes programmer som kan konvertere musikk rett fra CD til Atrac3plus formatet?. Grunnen til at jeg spør et at det er litt unødvendig å konvertere fra CD til WAV, og så fra WAV til Atrac3plus.

Og ettersom det jeg har funnet ut så kan man ikke konvertere musikk rett fra CD til Atrac3plus med SonicStage programmet fra Sony.

Og er det ikke slik at Atrac3plus (256 kbps) har litt bedre lydkvalitet enn MP3 (320 kbps)?

Her er litt info om Atrac3plus Technology

Hilsen Tom-Helge

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med ATRAC3plus-formatet (har bare jobbet med ATRAC3), så om det er bedre enn MP3 skal jeg ikke uttale meg om.

Men jeg bare lurer på hvorfor du vil bruke et relativt lite håndterlig format som eies av Sony og resten av verden ikke bruker?

Lenke til kommentar

Mitt OpenMG fra Sony (som jeg bruker til MDen min) kan fint konvertere fra CD direkte til ATRAC3, og så direkte til MDen hvis jeg har behov for det. Rart at Sony sin programvare ikke gjør det nå...

Men hvorfor bare ikke bruke MP3 hvis spilleren støtter det? Det finnes jo drøssevis av mp3-programmer på nettet.

Lenke til kommentar
Og er det ikke slik at Atrac3plus (256 kbps) har litt bedre lydkvalitet enn MP3 (320 kbps)?

Her er litt info om Atrac3plus Technology

Hilsen Tom-Helge

Jeg tviler, sony skryter jo på seg at atrac er bedre enn mp3 også, men det er det ikke. De fleste "nye" formater nå om dagen gjør hovedsaklig størst framgang på lave bitrates. Så jeg vil anta at det samme gjelder for atrac+, bedre på lave bitrates, nærmere "vanlig" atrac på høyere bitrate.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...