The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Heisan. Jeg har et spørsmål til dere, og det er om det finnes programmer som kan konvertere musikk rett fra CD til Atrac3plus formatet?. Grunnen til at jeg spør et at det er litt unødvendig å konvertere fra CD til WAV, og så fra WAV til Atrac3plus. Og ettersom det jeg har funnet ut så kan man ikke konvertere musikk rett fra CD til Atrac3plus med SonicStage programmet fra Sony. Og er det ikke slik at Atrac3plus (256 kbps) har litt bedre lydkvalitet enn MP3 (320 kbps)? Her er litt info om Atrac3plus Technology Hilsen Tom-Helge Endret 16. januar 2005 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har ingen erfaring med ATRAC3plus-formatet (har bare jobbet med ATRAC3), så om det er bedre enn MP3 skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg bare lurer på hvorfor du vil bruke et relativt lite håndterlig format som eies av Sony og resten av verden ikke bruker? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Faktisk så er en wav fil de samme dataene som ligger på cd'n, det er ikke et lossy komprimert format. Innholdet er identisk med det som er på cd'n. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Hehe, jeg vil bruke Atrac3plus siden jeg har en mp3 spiller fra Sony som er en NW-E99. Så derfor vil jeg bruke Atrac3plus. Selv om spilleren støtter mp3 formatet. Jeg ville nok ikke ha konvertert til Atrac3plus hvis jeg ikke hadde hatt mp3 spilleren. Endret 16. januar 2005 av Terminator 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Så er det noen her som vet om et program som konverterer rett fra musikk cd'er og om til Atrac3plus formater?. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Mitt OpenMG fra Sony (som jeg bruker til MDen min) kan fint konvertere fra CD direkte til ATRAC3, og så direkte til MDen hvis jeg har behov for det. Rart at Sony sin programvare ikke gjør det nå... Men hvorfor bare ikke bruke MP3 hvis spilleren støtter det? Det finnes jo drøssevis av mp3-programmer på nettet. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg klarer ikke å finne ut hvordan jeg konverterer fra cd til Atrac3plus på SonicStage v2.1 programmet. Det følger med et program som heter OpenMG på cd'en jeg fikk med mp3 spileren. Så jeg regner med at du også bruker SonicStage programmet moskus. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Det jeg bruker heter "OpenMG Jukebox". Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Men kan jeg bruke programmet OpenMG Jukebox, hvis jeg har en mp3-spiller. Er ikke OpenMG bare for Minidisc spillere? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Vel, det er jo alltid mulig å bruke det kun til konverteringen. Kanskje er det også å bruke det til flytting til spilleren din. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Og er det ikke slik at Atrac3plus (256 kbps) har litt bedre lydkvalitet enn MP3 (320 kbps)? Her er litt info om Atrac3plus Technology Hilsen Tom-Helge Jeg tviler, sony skryter jo på seg at atrac er bedre enn mp3 også, men det er det ikke. De fleste "nye" formater nå om dagen gjør hovedsaklig størst framgang på lave bitrates. Så jeg vil anta at det samme gjelder for atrac+, bedre på lave bitrates, nærmere "vanlig" atrac på høyere bitrate. AtW Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Terminator 3: bruker du siste versjon av SonicStage? Dvs. SonicStage 2 (det som fulgte med min md var 1.5) Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Ja jeg bruker siste versjon av SonicStage som er versjon 2.1. Jeg fant også ut at man ikke kunne konvertere til Atrac3plus formatet i OpenMG Jukebox, stemmer det???. Jeg kunne overføre sanger fra OpenMG programmet til mp3-spilleren min (Sony NW-E99). Så det er no greit. Endret 18. januar 2005 av Terminator 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå