Gå til innhold

Problemer i spill, tror det er feil på hardware

PantZman

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest hele threaden her så vil jeg anbefale følgende:

Koble fra den 120mm vifta og en / to av de andre kabinettviftene.

Last ned nyeste BIOS for ditt hovedkort fra http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/engl...KT7A-RAIDBios

Installer denne. Hvis du fortsatt får samme feilelding, så har du sannsynligvis ikke et Abit KT7A.

Installer WinBlows på nytt.

Legg in ViA 4in1s, nyeste sort.

Last ned nyeste Detonators fra http://www.guru3d.com, legg inn disse.

Hvis ting fungerer nå, så kan du prøve å slå av maskina og plugge i viftene igjen. Får du problemer etter dette, så er det viftene som trekker for mye strøm. Hva slags strømforsyning har du?

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Viss du har et Audigy lydkort så hiv det ut. Har samme cpu og hovedkort og viss jeg prøver å bruke EAX2 så klikker pc'n etter 2min. Giants klikker hele tiden siden jeg ikke kan skru av EAX.

Viss ikke så er det feil på hovedkort. En jeg kjenner plages med minnefeil hele tiden uansett innstillinger og skjermkortet nekter å starte enkelte ganger på pc'n hans

Lenke til kommentar

det skal jeg prøve jevel.

Jeg har en Enermax 350w strømforsyning,

og det er KT7A eller så har abit merka feil på hovedkortet som ikke er så sannsynlig :smile:

Jeg får ta å legge inn win2k igjen (win 2k for 3 gang og win98se for 2 gang på 1 måned :smile: )

Lenke til kommentar

*Klasker seg selv på pannebrasken*

Tenkte ikke på å spørre en gang. SB Audigy = kresent. Prøv å flytte dette kortet til andre PCI plasser. På mitt ASUS A7V333 måtte jeg ha det i PCI plass 5 eller 6 for å få det til å virke stabilt. Fikk imidlertid ikke de feilene du forteller om her...

-KJ

Lenke til kommentar

den kt77n.exe bios updaten prøvde jeg i går, men fikk bare en melding om at den var forskjellig fra biosen min eller passa ikke.

jeg updata biosen min rundt nyttår så kan hende jeg allerede har den.

men får se hva jeg får til når jeg kommer hjem, sitter å sliter med andre sine pc problemer på jobb nå :razz:

blææ så kjedelig!

Lenke til kommentar

Ja! nå tror jeg at jeg fikk fiksett feilen.

Jeg lasta ned nyeste VIA (beta) og Nvidia (beta) driverne fra guru3d.com eller hva det het, og da virka det som allt gikk helt fint.

Har spillt litt Dungeon Siege og det har ikke låst seg ennå.

Jeg prøvde og I of the dragon demoen (som jeg ikke likte noe serlig :smile:) og det gikk og helt fint, før så låste den seg i menyene (som bruker veldig mye 3d)

Takker for all hjelp jeg har fått!

(og for at ingen kom med køddesvar) :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...