scarface15 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 heisann, har fundert litt på å skaffe meg et tvkort i dataen etter at jeg leste artikkelen, "vi bygger htpc"... Men åssen funker det egentlig? Må jeg ha noe annet enn ett tvkort i pcen eller må jeg ha en kabel for å få inn kanaler? skjønner egentlig ikke så mye av det.... HJELP Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Et TV-kort er enkelt forklart bare et PCI-kort med TV-tuner og gjerne diverse inn/utganger. Du må ha en ekstern antenne for å få inn TV-signaler. Endret 16. januar 2005 av Rikky Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1726 så si at jeg kjøper dette tvkortet, må jeg da i tillegg kjøpe en exstern antenne? hmm.. den lover 130 kanaler, får jeg inn dette med en ekstern antenne mon tro Endret 16. januar 2005 av scarface15 Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hm. Hva slgs antenne ledning går inn i et tv-kort? Parabol,kabel, satelitt? Tror vi har kabel-tv hjemme. Sant jeg får bare kanalene vi abonerer på? Det med at det lover 130kanaler er vel bare hvor mange kanaler det kan ha lagret? Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 PCI TV dekoder m/135 kanaler ikke spør meg.. har sendt mail til netshop (sendte klokka 4 eller noe), ikke svar ennå Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du må selvsagt ha 130 kanaler tilgjengelig for å få 130 kanaler. Du kan ikke stikke inn en bordantenne og få inn haugevis med kanaler f.eks. Det funker akkurat som på en vanlig TV. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 kjeften andlier, stikk og spam en annen tråd. Kan vel ikke noe for at jeg ikke har brydd meg med å finne ut mer om tvkort... Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Et TV-kort gjør jo enkelt og greit om signalene som kommer fra kabel-TV'en om til signaler som pc'en forstår, og sender dette videre til skjermkortet så du kan se det på skjermen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Men hva slags kabler bruker det? er det samme kontakter som brukes i sattelitt, parabol, bord-antenne, kabel osv. Er det samme kontakt som den som sitter bak på tv? Sorry om dette er domme spørsmål, men kan ingenting om dette Lenke til kommentar
_lefze_pwns_all Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 vanlig antenne, slik som står bak i tvn din Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Om du skal ha til parabol, så velger du DVB-S kort. Om du skal ha til kabel tv så velger du DVB-C kort. Med kabel tv så meiner eg kabel tv anlegg som har eigen tuner. Fult mulig og decrypte sendinger via parabol også. Enten på lovlig vis eller ulovlig, men det går vi ikkje inn på no. For lovlig? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=117298&cks=PRL Men veit ikkje om den funker til canal digital eller viasat. Er ei stund sida eg har hatt oppe tv riggen min no. (bur ikkje heime) TV kort, bruker slik kontakt som er bak på tv'n din. Kabel tv veit eg ikkje. Parabol bruker som regel F-connector. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi har kabel tv her hjemme. Kan noen anbefale et bra kort til det? Fint om det er med fjernkontroll og det skal ikke være dyrere en 500kr. IKKE dyrere. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har dere bare vanlig UPC-pakke eller lignende, funker alle TV-kort, gjerne Leadtek Winfast TV2000XP Expert, som er et godt kort til ca. 500. Dersom du har viasat, canal+ eller lignende må du ha kort som kan dekode signalene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå