T-mac1 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei! Vet at jeg har spurt om dette før, men det var sist i oktober. Så en gang for alle, nå skal jeg virkelig kjøpe en av disse, så jeg trenger hjelp fra dere. Slik har jeg skjønt begge mobilene: K700i fordeler: -Stor og klar skjerm -De samme nyttefunksjoner som N6230. -Mindre en 6230 Ulemper: -Ikke minnkort, men det jeg egentlig lurer på, er om jeg bør vente til en oppgradert versjon av k700i blir lansert med støtte for minnekort? -En del problemer bla. treghet i menyene, dårlig batteritid etc. (Mitt intrykk) Men dette er vel sikkert rettet opp i den seneste FW'en. -Kamera (støy?) -Dårlig lyd? N6230: Fordeler: -Minnekort -De samme nyttefunksjoner som SEk700i. -Egner seg godt til de som ofrer nyttefunksjoner fremfor skjermen. -God lyd Ulemper: -Skjermen Med vennlig Hilsen T-mac1. Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Vi har mange slike poster fra før, så denne kunne gjerne vært stengt. Stenger den ikke, ettersom den er mye bedre formulert og har et mer seriøst preg enn andre tråder som tar opp det samme. Men ettersom du spør om hjelp til kjøp av ny mobil er denne feilpostet. Jeg flytter den til riktig forum-seksjon. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Enig i at det finnes mange tråder but anyway: Har hatt 6230, og trykket mye på K700i. Jeg vil anbefale deg K700i. Den har bedre skjerm, kameraet er nokså likeverdig hvis man tenker kvalitet på bildene. En av de klare fordelen med 6230 er at man ha minnekort, men hvis du ikke skal ha mye musikk på tlfen så holder det en stund med K700i's rundt 40 mb. 6230 spiller og høyere og bedre mp3, men alt i alt så ville jeg gått for K700i! Skjermen på 6230 trekker mye ned. Håper dette var litt til hjelp. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Spørmålet du bør stille deg her er; trenger du mer enn 41mb minne? Hvis du trenger det går du for 6230 og får med EDGE i tillegg som ikke K700 har. Trenger du verken minne eller EDGE kan du bevege deg over K700. Men så skal det nevnes da at 6230 har bedre JAVA-ytelse enn K700! Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Jeg har k700i og den kan jeg ambefale på det varmeste. Jeg trenger ikke mer enn 41mb fordi jeg har mp3-spiller. bruker bare et par sanger som ringetone (tøft). Bra radio, skjerm, menyer pluss veldig kjekt med lyset (hvor mange ganger har du måtte du lete etter småting på bordet på et mørkt lan.) Men det blir fort striper på skjermen men det blir det vel på alle mobiltelefoner. Lenke til kommentar
T-mac1 Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Hei! Hvordan er mobilenes respons? Da tenker jeg mer på dette med trege taster, menyer o.l. For hvis jeg nå kjøper Se K700i som må jeg sikkert oppdatere firmwaren (hvor?) og styre med alt det der. Men må man det med 6230? Skjermen: Selvom N6230's skjerm er mindre, går jeg utifra fra at begge har TFT-skjermer og 65.000 farger. Men såfølgelig slår sikkert Sony nokia på dette, men kan noen komme med konkrete erfaringer med dette i praksis (alstså hvor slår SE nokia på dette punktet, bildene er jo ganske så like) ? t-mac1. Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Hei! Hvordan er mobilenes respons? Da tenker jeg mer på dette med trege taster, menyer o.l. For hvis jeg nå kjøper Se K700i som må jeg sikkert oppdatere firmwaren (hvor?) og styre med alt det der. Men må man det med 6230? Skjermen: Selvom N6230's skjerm er mindre, går jeg utifra fra at begge har TFT-skjermer og 65.000 farger. Men såfølgelig slår sikkert Sony nokia på dette, men kan noen komme med konkrete erfaringer med dette i praksis (alstså hvor slår SE nokia på dette punktet, bildene er jo ganske så like) ? t-mac1. Begge har VGA-kamera, så forskjellene på bildene de tar er minimale - så å si likt. Skjermen til K700 er litt fysisk større og har høyere oppløsning, men begge har TFT med en fargedybde på 65536. Vet ikke hvordan det er med K700, men det er ihvertfall ikke nødvendig med FW-oppgradering på 6230. Jeg har v4.15 på min, men tror at hvis du kjøper ny i dag vil du få v4.28 - eller noe i den duren! Responsen på meny og taster på Nokia 6230 er upåklagelig - veldig presist og responsivt. Mobilene er genrellt sett veldig like på mange punkter. N6230 har vel alt K700 har + minnekortplass og EDGE. K700 har litt større skjerm og oppløsning. Det er hovedforskjellene.... Du må altså velge etter behovet ditt.... Endret 17. januar 2005 av håvard87 Lenke til kommentar
JaguarXKR Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 (endret) Noen venner av meg tenkte lenge over disse mobilene i en stund, og visste ikke hva de skulle velge... Alle tre endte opp med K700 til slutt og var meget fornøyde en etter en Endret 18. januar 2005 av JaguarXKR Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Jeg tror mitt valg lander på N6230 Minnekort er viktig. Lenke til kommentar
Erren Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Vi har mange slike poster fra før, så denne kunne gjerne vært stengt. Stenger den ikke, ettersom den er mye bedre formulert og har et mer seriøst preg enn andre tråder som tar opp det samme Har vært mye om det du.. 6230 har kjemperaske taster, men det har også K700i.. Personlig ville jeg nok gått for K700i fordi den har et kjempegodt kamera!! Kameraet dens er det beste jeg har sett planta inn i ryggen på et kommunikasjonsmiddel!! Det har mange kamerafunksjoner som svart-hvitt, sephia, nattmodus o.s.v... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Personlig ville jeg nok gått for K700i fordi den har et kjempegodt kamera!! Om det er bedre enn 6230 sitt er kaanskje sant, men om det er så mye bedre at det er avgjørende for hvilken man velger er en annen sak. Kameraet dens er det beste jeg har sett planta inn i ryggen på et kommunikasjonsmiddel!! Jaså? Bedre enn alle mobiler med over 1 megapiksel kamera også? Lenke til kommentar
håvard87 Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Kameraet dens er det beste jeg har sett planta inn i ryggen på et kommunikasjonsmiddel!!Det har mange kamerafunksjoner som svart-hvitt, sephia, nattmodus o.s.v... Så du mener altså at VGA-kameraet til K700 tar bedre bilder enn et 1,3mpix kamera som sitter i D500, S700 og 6630? I såfall tror jeg du har mistet all form for fornuft og sans. Kan ikke si jeg synes kameraet til K700 er noe særlig bedre enn det på 6230, begge har VGA-kamera og kvaliteten er så å si lik uansett hvordan du vrir og vrenger på det! Egner seg bare på en mobil-skjerm uansett! Lenke til kommentar
Ekipeni Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 anbefaler k700i!!!! har ikke tid til å skrive så mye om den, men jeg lurte og på om jeg skulle kjøpe SE k700i eller N6230 og jeg endte opp med SE Lenke til kommentar
Grokster Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 andre fordeler med k700: - mye bedre meny(visuelt) - joysticken - det går faktisk ann å ta av bakdekslet fordeler med nok6230: - kan bytte deksler mye lettere enn k700, kjekt med riper osv - tar vel opp til 200 sms mot ca. 100 på k700 - minnekortet kan brukes til mye mer enn mp3, blant annet video batteriet på begge er vel rimelig likt ville ikke akkurat ventet på en ver av k700 da må du nok vente en stund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå