tkorsvold Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Hei, Har anskaffet meg en etter hvert ganske gedigen DVD-samling som jeg vurderer å få tatt backup av. Men er dette nå etter hvert blitt mulig å gjøre raskt og enkelt? Jeg husker det var vanskelig den gangen brennerne bare taklet single layer, men nå bør jo brennerne klare å ta eksakte kopier av platene, eller hva? Isåfall noen tips til hvilke brennere som er gode? mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Rar emnetittel i forhold til spørsmålet ditt Nec er bra Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 De to omtalt i tråden under er mye for pengene. Les selv, du blir nok fornøyd uansett hvilken du velger. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=347213&hl= Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Ok, skal reformulere meg litt. Det første spørsmålet var egentlig det viktigste: Hvordan lage en eksakt kopi av en dvd-film? Kan jeg gjøre dette f.eks. i NERO? Og vil det da funke greit å spille av en slik film i en standalone DVD-spiller? Andre spørsmål har jeg vel fått svar på nå. Benq-brenneren virker bra! mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Les også dette samtidig: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=3509725 Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Dersom du mener å kopiere til en DL (Double Layer) DVD, tror jeg faktisk det blir billigere å kjøpe et ekstra eksemplar av hele samlingen. Dette fordi DL-DVD fortsatt er svindyrt. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ok, skal reformulere meg litt. Det første spørsmålet var egentlig det viktigste: Hvordan lage en eksakt kopi av en dvd-film? Kan jeg gjøre dette f.eks. i NERO? Og vil det da funke greit å spille av en slik film i en standalone DVD-spiller? Andre spørsmål har jeg vel fått svar på nå. Benq-brenneren virker bra! mvh Thorstein Korsvold Ja - du bør kunne kopiere 1:1 med nero. Selv bruker jeg ofte DVD-Decrypter og lager et image som jeg så brenner ut igjen. Eneste bakdelen er at double layer platene er ganske dyre enda (ca 80 kroner pr plate). Og kjøp for all del verbatim sine plater, hold deg unna that's write og traxdata - har hatt 7 feilbrenninger ut av 8 brente plater med disse, dette er på 6 forskjellige brennere så det skyldes ikke brennerne ihvertfall..... Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Ok, det visste jeg ikke. Men DL-DVD blir vel billigere etter hvert. Men er det teknisk sett mulig, det jeg spør om? Eller er platene kopibeskytta på noe vis? mvh Thorstein Korsvold Lenke til kommentar
mJ_Msv Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Dei fleste platene er kopibeskytta, men ikke verre enn at programmer som dvd-decrypter fjerner den. Lenke til kommentar
regeli Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) På Elkjøp selges det DL plater, 5stk Verbatim for 69,50kr akkuratt nå. PS! På Elkjøp sin hjemmeside står det feil pris. Endret 16. januar 2005 av regeli Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 På Elkjøp selges det DL plater, 5stk Verbatim for 69,50kr akkuratt nå. PS! På Elkjøp sin hjemmeside står det feil pris. Dersom du ganger prisen med ti (!), blir det mer riktig. Det er faktisk så dyrt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Ca. 50,- plata på de billigste stedene ja. Vi får håpe det synker i pris snart. Ellers dyrt å ta backup av sine filmer etc. Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 Du får MEGET bra kvalitet om du tar en vanlig 4,5GBs kobi av en plate, det skulle ihvertfall holde lenge til backup. -Om det er til "backup" så skulle det fortsatt holde i lange baner, særlig om filmen er to timer eller kortere. Prøv dvd-shrink Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. januar 2005 Del Skrevet 16. januar 2005 (endret) Har brukt dvdshrink litt og fjernet masse materiale for å minske størrelsen. Slik at jeg kun har filmen med et språk og en tekst og meny. Men virker som det blir tight alikevel. Men jeg har ikke hatt brenner til å teste med før nå. Og tar litt tid å få testet nå også siden jeg ikke har plass til maskinene hjemme ennå(bruker bærbar her). Men snart Endret 16. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
tkorsvold Skrevet 16. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2005 Det er vel bare å vente da. Det er jo meningsløst å ta backup med dagens priser på DL-plater. mvh Thorstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå