Gå til innhold

Hvordan kopiere DVD-film i dual layer?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har anskaffet meg en etter hvert ganske gedigen DVD-samling som jeg vurderer å få tatt backup av. Men er dette nå etter hvert blitt mulig å gjøre raskt og enkelt? Jeg husker det var vanskelig den gangen brennerne bare taklet single layer, men nå bør jo brennerne klare å ta eksakte kopier av platene, eller hva?

Isåfall noen tips til hvilke brennere som er gode?

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, skal reformulere meg litt.

Det første spørsmålet var egentlig det viktigste: Hvordan lage en eksakt kopi av en dvd-film? Kan jeg gjøre dette f.eks. i NERO? Og vil det da funke greit å spille av en slik film i en standalone DVD-spiller?

Andre spørsmål har jeg vel fått svar på nå. Benq-brenneren virker bra!

mvh Thorstein Korsvold

Lenke til kommentar
Ok, skal reformulere meg litt.

Det første spørsmålet var egentlig det viktigste: Hvordan lage en eksakt kopi av en dvd-film? Kan jeg gjøre dette f.eks. i NERO? Og vil det da funke greit å spille av en slik film i en standalone DVD-spiller?

Andre spørsmål har jeg vel fått svar på nå. Benq-brenneren virker bra!

mvh Thorstein Korsvold

Ja - du bør kunne kopiere 1:1 med nero. Selv bruker jeg ofte DVD-Decrypter og lager et image som jeg så brenner ut igjen.

Eneste bakdelen er at double layer platene er ganske dyre enda (ca 80 kroner pr plate).

Og kjøp for all del verbatim sine plater, hold deg unna that's write og traxdata - har hatt 7 feilbrenninger ut av 8 brente plater med disse, dette er på 6 forskjellige brennere så det skyldes ikke brennerne ihvertfall.....

Lenke til kommentar

Du får MEGET bra kvalitet om du tar en vanlig 4,5GBs kobi av en plate, det skulle ihvertfall holde lenge til backup. -Om det er til "backup" så skulle det fortsatt holde i lange baner, særlig om filmen er to timer eller kortere. Prøv dvd-shrink

Lenke til kommentar

Har brukt dvdshrink litt og fjernet masse materiale for å minske størrelsen. Slik at jeg kun har filmen med et språk og en tekst og meny. Men virker som det blir tight alikevel.

Men jeg har ikke hatt brenner til å teste med før nå. Og tar litt tid å få testet nå også siden jeg ikke har plass til maskinene hjemme ennå(bruker bærbar her). Men snart ;)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...