Gå til innhold

Å dette er mitt beste skjermkort noen sinne! (Gf4)

Cyrus

Anbefalte innlegg

Forige uke så var det tilbud på et Asus Gf4 4400 kort, hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe skjermkort nå fordi at jeg skal i militæret til høsten.

Men fristelsen ble for stor så jeg bestillte. fikk korte mitt på tirdag. satte korte inn det funket fint. Jeg hadde hørt at dette korte ikke var så bra å overklokke så jeg var ikke så veldig opptimistisk. Men det måtte jo testes ut.

Jeg kjørte opp rivatuner og startet med overklokkingen, gikk gradevis oppover. Jeg blei veldig overasket når jeg fikk se hvilken skjulte krefter korte hadde jeg fikk overklokket det fra standard verdiene:

GeForce4 Ti4400 275/550 til 320/720!!!

På hastigheter over dette så begynte det å bli noen små feil på gafikken i spill...

Burde jeg prøve enda høyere for å se hvor langt jeg kan gå stabilt? 3dmark scoren blei med følgende system:

Abit KT7A (r1.3)

Thunderbird 1,4@1,5 Ghz

Twinmos 256 133@150

Asus G4 4400 275/550@320/720

Havnet 3dmark2001se på default setting = 9804

Mangler nå bare 200 for å nå den magiske grensen på 10000...

Dette var morro...

/Cyrus

[ Denne Melding var redigert av: Cyrus på 2002-06-13 09:32 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Muffinman skrev (2002-06-19 20:18):

Sjekk om det er stabilt på høy oppløsning/fargedybde i 3dmark. Jeg kom nesten like høyt som deg, men i 1920x1200x32 kom jeg ikke høyere enn 312/634.

Har desverre ikke skjem som takler mer en 1600*1200. Men jeg skal sjekke det ut....

Lenke til kommentar

Quote:

Bøgge Bakken skrev (2002-06-19 19:35):

Litt tviking så er du der.

Desverre klarer ikke mer, lurer på som er det letteste å oppgradere for å nå de 200 siste poenga! skal nok finne en løsning...

Lenke til kommentar

Bedre cpu, nei pokker eller? må nok bare klokke litt til... Får nok modiferese taisol vifta mi litt :smile:

Synes ikke at det er vært å oppgradere til en sånn cpu som du har bare for å gå opp 1500 i score...

Du har jo bare en 1ghz raskere prossesor en meg!

Lenke til kommentar

Så høyt ??!?!!

**** da... klarte bare 305/602 jeg... (er ikke ferdig enda da, men (har bare satt det stabilt... har ikke begynnt å klokke ting hver for seg...))

Jeg har en gigantisk kjøler på gpu som dekker 3PCI slot'er og store ramsinks... AC3 på GPU og Artic Alumina Lim på RAM... Har Asus GF4Ti4400... Vifta på GPU er en 60*60*25 type bråkete-som-blåser-storm

På RAM'en har jeg ikke vifter... har tross alt 4stk 80*80 kabinettvifter... skal mekke en til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...